עוד כסף לפני ההנפקה: אפוסנס מגייסת מלאומי פרטנרס 19 מ' ש'

ההשקעה של לאומי מותנית בהשלמת ההנפקה, תוך גיוס של לפחות 45 מיליון שקל

עוד לפני ההנפקה שהיא מתכננת בתל-אביב, חברת Aposense ממשיכה להגדיל את קופת המזומנים שלה. לאחר שבשבוע שעבר היא גייסה 3 מיליון דולר מפונטיפקס ומדיטק, הפעם היא מגייסת 18.75 מיליון שקל מלאומי פרטנרס, שמשמש גם כאחד מהחתמים בהנפקתה, לצד מנורה מבטחים חיתום, אקסלנס נשואה חיתום ומיטב פיננסים והנפקות.

לפי המחיר הנמוך

במסגרת הסכם ההשקעה, לאומי פרטנרס תרכוש מניות וכתבי אופציה של אפוסנס במחיר הנמוך ביותר שיתקבל בהנפקה ואותו תקבל החברה, ובלבד שמחיר הרכישה של לאומי לא יעלה על 35 שקל למניה.

בהנחה שמחיר המניה יהיה 31.5 שקל, יוקצו ללאומי כ-595 אלף מניות וכ-446 אלף אופציות משתי סדרות. ההשקעה של לאומי מותנית בהשלמת ההנפקה, תוך גיוס של לפחות 45 מיליון שקל, והמניות שלה יהיו חסומות למשך שנה לאחר ההנפקה.

כמו-כן, התחייב ד"ר אילן זיו, סגן יו"ר והמדען הראשי של אפוסנס, שלא למכור יותר מ-1.28 מיליון מניות של החברה במשך שלוש שנים מהשלמת ההשקעה של לאומי. זיו מחזיק ב-13.8% ממניות אפוסנס, כך שלפי ההסכם הוא לא ימכור יותר מ-35.5% מהחזקתו.

אפוסנס מפתחת מולקולה שמזהה תאים שעוברים תהליך של אפופטוזיס - "מוות מסודר". על בסיס הפלטפורמה שלה, אפוסנס מפתחת מוצרי הדמיה מולקולרית ותרופות מונחות. היישום הראשון של פיתוח זה, הוא מוצר הדמיה לסרטן המוח. מנכ"ל החברה הוא יורם אשרי והיו"ר שלה הוא אלי הורביץ, לשעבר יו"ר טבע. לחברה יש הסכם שיתוף פעולה עם טבע, שהודיעה לאחרונה על הזרמת עוד 9 מיליון דולר לצורך הפיתוח המשותף.

ההיסטריה והתנודתיות בשוקי ההון לא מרתיעים את אפוסנס, והיא מכוונת לשווי של לפחות 225 מיליון דולר בהנפקה הצפויה בתל אביב. נציין, שעמלת החיתום של לאומי פרטנרס תעמוד על כ-4%.