שאלוהים ישמור עלינו

היינו צריכים ללוות את המשט לעזה בספינות חיל הים ודגלי גלעד שליט מתנוססים עליהן

הטיפול במשט לעזה הוכיח שאין גבול לטמטום הישראלי. ולא מדובר על הכשל המבצעי בניסיון ההשתלטות על הספינה, כי טעויות יכולות לקרות ובוודאי יתבררו עד תום אחרי לוויות ההרוגים, שמותם היה בין המיותרים שבתולדותינו. אין להאשים את הלוחמים אלא את האידיוט שנתן להם את ההוראה. איתו צריך לבוא חשבון ומהר.

ושוב איכשהו יוצא שאנחנו חייבים להיזהר מעצמנו, כי אנחנו האויב הכי גרוע שלנו.

למה איש ממנהיגי המדינה לא חשב על אפשרות אחרת לטיפול ביוזמה האזרחית הפרובוקטיבית להוביל מוצרים בסיסים שכביכול חסרים ברצועת עזה. הרי ברור שמטרת המשט לא היתה סיוע הומניטרי תמים, אלא מסע יחסי ציבור ימי. היה ברור ששייט התענוגות הזה יתפתח למשבר. פשוט שיחקנו לידיהם.

מה לגבי ליווי המשט בספינות חיל הים הישראלי שעליהן מתנוססים דגלי ישראל ודגלים שדיוקן גלעד שליט עליהם? גם לא היינו מצטיירים כמי שדוחים מתן סיוע הומנטרי וגם עניינו של החייל החטוף, שנמרח כבר ארבע שנים, היה עולה שוב על סדר היום העולמי. אבל לא. אנחנו רק כוח. אנחנו הולכים עד הסוף. שכולם יזהרו מאיתנו. מקסימום תפרוץ עוד מלחמה.

זאת הפעם השנייה בשבועות האחרונים שיצר ההרס העצמי והרצון להראות כמה אנחנו צודקים וחזקים, מעביר את קובעי המדיניות בממשלת נתניהו על דעתם. הכדור הראשון היה מניעת כניסת נועם חומסקי לארץ. מישהו החליט שצריך למנוע מעוכר ישראל הזה להיכנס לישראל. זה מה שקורה כשעושים לפני שחושבים.

אם חומסקי היה עובר כאחרון התיירים את הגבול הישראלי, אף אחד לא היה מבזבז עליו הקשת מקלדת. אבל אם יש לנו הזדמנות לירות לעצמנו ברגל, כדאי שזה יהיה מדמם מאוד. חומסקי תפס טרמפ על האיוולות הישראלית וקיבל סיקור בולט ואהדה גלובאלית ואנחנו זכינו למבול גינויים רותח והכאה על חטא שלאחר מעשה מיותר.

ועוד הערה בשולי הדברים

התמיכה הטורקית במשט והשימוש שעשה בו רדואן מהיום שבו הגו אותו, שהוא רק תוספת מסע ההסתה שהוא מנהל נגדנו מעל כל במה אפשרית ומאחורי הקלעים הדיפלומטיים, צריך להביא את מדינת ישראל לפעולה מיידית ונחרצת: הטלת חרם כלכלי וצבאי על טורקיה.

חסימת היבוא, הייצור והקשרים המסחריים הרשמיים. את הצעד הראשון עשו אתמול וועדי העובדים שהחליטו למצוא אלטרנטיבות לקלאבים בחופשות הקרובות, ואת היתר אסור להשאיר בידי ההורים שרוצים לצאת לחופש עם הילדים בקיץ. אולי פגיעה בכיס האזרחים תצליח לעורר את דעת הקהל הטורקית נגד ראש הממשלה שלה.

ביבי בוא הביתה

יאללה, פרוש סדינים נקיים על המיטה הזוגית, ובוא הביתה - בוער כאן.