תחזית קודרת לארה"ב: החלה ההאטה הקשה ביותר מאז 2002

הכלכלנים החלו להנמיך את התחזיות שלהם בפעם הראשונה מאז ההתאוששות שהחלה באמצע שנת 2009 ■ כלכלנים חוזים צמיחה של 2.25% עד 2.5% במחצית השנייה, זאת בהשוואה לתחזית הקודמת לצמיחה של 3%

כלכלת ארה"ב עלולה להיות בתחילתה של ההאטה הקשה ביותר מאז שנת 2002, זאת כאשר ברקע משבר החוב באירופה, דעיכתה של התמיכה הממשלתית והאבטלה הגבוהה צפויים להכביד על ההתרחבות במחצית השנייה של השנה.

הכלכלנים החלו להנמיך את התחזיות שלהם בפעם הראשונה מאז ההתאוששות שהחלה באמצע שנת 2009. אלן סיני, הכלכלן הראשי של Decision Economics ומיכאל מורן, הכלכלן הראשי של Daiwa שוקי הון אמריקה, אמרו שעכשיו הם חוזים צמיחה שנתית של 2.25% עד 2.5% במחצית השנייה שמתחילה בחודש יולי ומסתיימת בדצמבר. זאת בהשוואה לתחזית הקודמת לצמיחה של 3%.

הנתונים הרשמיים העדכניים ביותר מראים כי הכלכלה התרחבה בקצב 3.6% בתשעת החודשים האחרונים. הכלכלה ברבעון השני עשויה לצמוח אף בשיעור חד יותר של 4.1%, זאת בהתאם לתחזית של קרן היועצים סנט לואיס. נזכיר כי בתחזית של יותר מ-50 כלכלנים שנסקרו על ידי בלומברג חזו מוקדם יותר תחזית של 3.2% בחודש מאי, לעומת צמיחה של 1.8% ביוני 2009.

למרות הסימנים החיוביים "המעודדים" שהיו ברבעון האחרון, מייסד מיקרוסופט ביל גייטס אמר לאחרונה כי להערכתו, משבר החובות באירופה והקיצוצים בתקציב ארה"ב מסכנים את ההתאוששות הכלכלית. גייטס הוסיף כי הוא מודאג לגבי כלכלת ארה"ב, למרות סימני ההתאוששות שהיא מפגינה השנה. "אני חושב שהיא עדיין פגיעה, אך ב-4 החודשים האחרונים יש סימנים חיוביים, וגם מגזרים שנחלשו החלו להתאושש".