איזה מסך LED הכי המוצלח - והאם ההשקעה בו משתלמת?

אם אתם עדיין מתכננים לקנות מסך לקראת המונדיאל, "גלובס" בדק 5 מסכי LED של מיטב היצרניות ■ המסקנות: סמסונג הכי חזקה בעיצוב ובתמונה, ושארפ וטושיבה מציעות מחיר טוב יותר ביחס לאיכות שהן מספקות

סמסונג, דגם UA46B8000: תמונה מצוינת, עיצוב דק ומרשים

סמסונג, דגם UA46B8000
 סמסונג, דגם UA46B8000

סמסונג היתה הראשונה להשיק בישראל בצורה מסודרת טלוויזיית LED. הדגם האחרון שלה מסדרה 8 מציע יכולות רבות ואיכות צפייה טובה בהרבה ממסכי ה-LCD, אולם גם סובל מבעיות קלות.

* איכות תמונה: התמונה במסך של סמסונג טובה מאוד עד מצוינת, הצבעים חדים ומבריקים, ואפילו שידורים רגילים נראים כאן בצורה מוצלחת. כאשר צופים בתמונה בשידור HD, הצבעים נראים טוב יותר מכל מה שראינו עד למסך הזה.

אולם הדגם הזה גם סובל מבעיה מוזרה: כאשר צופים בו בחדר חשוך לחלוטין בשידור רגיל (ממיר מג'יק של HOT), מופיעות מדי פעם במקומות שונים במסך מעין מריחות שנראות כמו לכלכוך. אנחנו האשמנו בצורה חלקית את השידור עצמו.

* עיצוב: אחת הנקודות החזקות היא העיצוב. המסך דק בצורה מדהימה, ועוביו 29.9 מ"מ, מה שהופך את הטלוויזיה הזו לפריט עיצובי. מלבד זה, המסגרת השקופה והמעמד כסוף מקנים לה מראה יוקרתי מאוד. כמו כן, אפשר גם לכוונן את המסך כאשר הוא עומד על הסטנד.

* סאונד: הרמקולים סיפקו סאונד סביר מינוס, כאשר לעתים היו בעיות של צלילים צורמים, כמו של טרנזיסטור בווליום גבוה מדי. למי שבוחר לקנות את המסך הזה מומלץ לחבר מערכת הגברה נפרדת.

* חיבורים: 4 כניסות HDMI וגם 2 כניסות USB וכניסת קומפוננט.

* תוכן: האופנה היום בטלוויזיות היא חיבור לאינטרנט. סדרה 8 לא מגיעה עם חיבור אינטרנט אלחוטי, אלא עם חיבור קווי, שיחייב אתכם למצוא פתרונות כדי לגשת לפורטל האינטרנט של החברה או להשתמש בטלוויזיה לצורך הזרמה של תכנים מהמחשב למסך. סמסונג הוסיפה שירותי תוכן פנימיים משלה, כמו מצגת ארוכה של תמונות של נופים וחיות באיכות גבוהה מאוד לשימוש כשומר מסך, מתכונים ומשחקים.

* בשורה התחתונה: דגם חזק מאוד באיכות התמונה ובעיצוב, כל עוד אתם משתמשים במקור HD והסאונד פחות חשוב לכם.

* מחיר: 16,500 שקל (46 אינץ').

טושיבה, דגם SV685D: תמונה איכותית, עיצוב בינוני

טושיבה, דגם SV685D
 טושיבה, דגם SV685D

המסך של טושיבה הפתיע אותנו לטובה, למרות עיצוב בינוני.

* איכות תמונה: בניגוד להרבה מסכי LED שמגיעים בטכנולוגיית ה-Edge LED בה הנורות ממוקמות רק במסגרת המסך, מה שמאפשר למהנדסים לבצע דיאטה רצינית לטלוויזיה בעובי שלה, הדגם של טושיבה מגיע עם מנגנון תאורה בשם Local Diming, המאפשר לשלוט על 256 אזורים במסך ולהגיע לרמות ניגודיות טובות (כמות הפרטים בגוון השחור).

בכל הנוגע לתמונה, לטושיבה יש מנגנון בשם Super Live המקנה לאובייקטים במסך, תצוגה ריאלסטית כמעט ללא מתיחות. מה שאומר בסופו של דבר שהדוגמניות לא נראות כל-כך שמנות כמו שחלק מהמסכים השטוחים גורמים להם.

* עיצוב: יחסית עבה. למסגרת השחורה המבריקה המקיפה אותו יש יותר מדי נוכחות. בדומה למסכי יוקרה אחרים, אפשר היה לצפות מטושיבה שתשקיע קצת בשלט הרחוק. לצערנו מדובר בשלט פלסטיקי עם תחושה זולה, שגם לא מגיע עם תאורה אחורית.

* סאונד: למרבה הפלא הסאונד היה יחסית מוצלח, בזכות גודל המסך שמאפשר רמקולים יחסית גדולים.

* חיבורים: 4 כניסות HDMI וגם 2 כניסות Scart וכניסת S-Video. כמו כן, יש כאן גם כניסת USB המאפשרת לצפות באמצעותה בתמונות ובסרטים בפורמט DIVX, אבל ללא קבצי תרגום בעברית.

* בשורה התחתונה: תמונה מוצלחת מאוד במחיר שאינו היקר ביותר מבין מסכי ה-LED.

* מחיר: 13,500 שקל (46 אינץ').

שארפ, דגם LE705E: התמונה מצוינת, הסאונד פחות

שארפ, דגם LE705E
 שארפ, דגם LE705E

גם שארפ הפתיעה אותנו עם המסך שלה. בניגוד לקוריאניות שהציעו מסכים דקים, החברה היפנית אולי פחות הצטיינה בעיצוב, אבל איכות התמונה לא נפלה מהמתחרות הטובות.

* עיצוב: לדגם זה אין מסגרת דקה, והיא גם ממש לא רזה. אולם מצד שני, היא עדיין שומרת על עיצוב אלגנטי (קצת ישן לטעמנו), בלי ליטושים שקופים או שלטים מחומרים יוקרתיים.

* איכות תמונה: בהחלט מוצלחת, הצבעים חדים, והשחור מצוין, כאשר לפעמים היה קצת לכלוך בתמונה בצפייה בשידור רגיל מחברת HOT. מצד שני, בשידורי HD היינו מרוצים מאוד מהמוצר. בדומה למסכי LED אחרים גם כאן היתה השתקפות, אולם לא כבדה כמו בחלק מהמתחרים.

* ממשק: בניגוד ל-LG, שארפ לא השקיעה בגיור הממשק, אולם היא מציעה ממשק יחסית פשוט להבנה.

* סאונד: כאן שארפ נופלת. הצליל אמנם סביר, אבל הוא חלש וממש לא מספק.

* חיבורים: יש כאן 3 כניסות HDMI אחוריות פלוס אחת צדדית וגם 2 כניסות Scart.

* יכולות מיוחדות: אחד הטרנדים במסכים הוא לאבזר אותם בכמה שיותר יכולות מתקדמות, כמו קריאת קבצי וידיאו שונים, תמונות או חיבור לאינטרנט האלחוטי. לדגם הזה אין שום דבר מהיכולות האלה. זה קצת מאכזב לדעתנו, במיוחד שבטווח המחיר הזה אנחנו מצפים לקצת יותר אפשרויות.

* בשורה התחתונה: שארפ הפתיעה אותנו באיכות התמונה, אבל איכזבה בתוספות.

* מחיר: 11,900 שקל (46 אינץ').

LG, דגם SL90: תמונה מוצלחת וחיבור בלוטות'

LG, דגם SL90
 LG, דגם SL90

היצרניות הקוריאניות הפתיעו אותנו בעיצובי מסך דקים במיוחד. בדומה לדגם של סמסונג, גם ל-LG יש טלוויזיה דקה מאוד - עובי של 2.9 ס"מ. התוצאה מאוד מרשימה כשמניחים אותה על מעמד או תולים אותה על הקיר.

* עיצוב: הקו שמוביל את LG בפרסומים שלה הוא מסכים ללא גבולות, כאשר הכוונה היא למסך ללא מסגרת. התוצאה בדגם SL90 טיפה מאכזבת, מכיוון שהצג לא נמתח על כל המסך, וכן תמצאו כאן מסגרת שטוחה בצבע שחור מבריק. אולם היא מתחברת לתמונה, כך שההבטחה היא גם חצי נכונה.

* איכות תמונה: איכות התמונה טובה, אבל לא טובה וחיה כמו של הסמסונג, כאשר הצבע השחור לא היה מספיק חזק לטעמנו, והתוצאה היתה יותר אפור כהה. כמו כן, בדומה למסכי LED אחרים, כאשר יש תמונה חשוכה על המסך יש השתקפות מעצבנת.

* ממשק: LG טרחה לגייר את ממשק המסך, וזו נקודה מאוד חשובה שיכולה להועיל להרבה משתמשים. באופן כללי מדובר בממשק מאוד פשוט שחלקו מעוצב כאייקונים, כך שקל להתמצא.

* סאונד: תוצאות סבירות עם צליל חזק וברור.

* חיבורים: 2 כניסות HDMI אחוריות פלוס עוד כניסה צדדית, 2 כניסות קומפוננט וכניסת קומפוזיט. הבעיה היא שכשתכניסו את הכבלים מאחורי המסך של LG, לא תוכלו לתלות את הטלוויזיה על הקיר בלי לקבל בליטה. מי שמשתמש במעמד לא יסבול מהבעיה הזו.

* יכולות מיוחדות: ל-SL90 יש בלוטות'. זו לא פעם ראשונה שהחברה משלבת את הטכנולוגיה הזו במסכים שלה, אבל היא כנראה היחידה שהבינה עד כמה היכולת הזו יכולה לעשות למשתמשים את החיים לנוחים יותר. מלבד האפשרות להזרים תמונות בצורה פשוטה מהסלולרי או להאזין לשירים מהטלפון ללא כבלים, תוכלו גם לחבר אוזניות סטריאופוניות בחיבור בלוטות' ולהפסיק להפריע לשכנים.

עוד יכולת היא האפשרות לחבר לכאן התקני USB חיצוניים ולצפות בקטעי וידיאו בפורמט DIVX. היתרון: המסך יודע לקרוא קבצי תרגום. החיסרון: הוא לא מזהה תרגום בפורמט SRT בעברית.

עוד דבר נחמד בדגם הזה הוא השלט, שמציע תאורה אחורית לכפתורים בלחיצת כפתור, רק חבל שצריך ללחוץ על כפתור ייעודי לצורך הפעולה הזו, והתאורה לא נדלקת באופן אוטומטי.

* בשורה התחתונה: תמונה טובה, אבל עם גוון שחור פחות מוצלח.

* מחיר: 11,500 שקל (47 אינץ').

פיליפס, דגם 9704: תמונה סבירה, עיצוב מרשים

פיליפס, דגם 9704
 פיליפס, דגם 9704

עוד דגם מעוצב הדגם שייך לסדרת הפרימיום של פיליפס ומתאפיין בתאורת אמבילייט (תאורה שמתאימה את עצמה לצבעים המופיעים למסגרת של התמונה, כך שהרקע על הקיר הופך תואם בזכות התאורה). התוצאה הסופית מרשימה, כאשר התחושה כאילו מדובר בתמונה גדולה יותר ממה שהיא באמת.

כמו כן, האמבילייט נותן תחושה מרגיעה לעין, כמו האפקט של החזקת מנורה קטנה דולקת כאשר רואים סרט בחדר חשוך לחלוטין. אנחנו התרגלנו ליכולת הזו, וכאשר עברנו למסכים אחרים התקשינו להיפרד ממנה.

* איכות תמונה: התמונה טובה אבל לא מדהימה, ונראית קצת פחות טוב משל המתחרים.

* עיצוב: העיצוב הכסוף והתושבת של הטלוויזיה מרשימים ומסבירים מדוע הדגם שייך לסדרת הפרימיום. כך גם השלט הרחוק שעשוי כולו ממתכת תואמת.

התחושה עצמה ממשיכה בתאורת האמבילייט המספקת למסך הזה תאורה בצדדים ובדגם הזה גם בחלק העליון, שלא קיימת בדגמים נמוכים יותר.

* אינטרנט: ל-9704 יש אינטרנט אלחוטי לחיבור לרשת הביתית, לצורך גישה לפורטל הבית של פיליפס, הכולל בעיקר גישה לפייסבוק או לפיקסה של גוגל. לא בטוח שתמצאו ביישום הזה יותר מדי שימושים, ואנו סבלנו מחוויית גלישה איטית מאוד עד מתסכלת.

* חיבורים: 2 כניסות Scart ו-4 כניסות HDMI, וכניסת VGA.

* בשורה התחתונה: מסך עמוס פיצ'רים, שאיכות התמונה בו מעט פחות טובה משל המתחרים, אך טכנולוגיית האמבילייט שלו נותנת לו יתרון על פניהם.

* מחיר: 16,000 שקל (46 אינץ').