הנקראות ביותר

קמפיין מיסיונרי של "יהודים למען ישוע" עלה באתר וואלה

ככל הנראה, במרחב האינטרנט אתר וואלה הוא היחיד שהסכים לפרסם את הקמפיין, המעורר סערה בקרב המגזר הדתי ■ וואלה בתגובה: "איננו נוהגים להתערב בפרסום באתר כל עוד אין מניעה חוקית לפרסמו"

קמפיין חדש שעלה לאוויר באתר וואלה מעורר סערה בקרב המגזר הדתי והחרדי - כך נודע ל"גלובס". מדובר בקמפיין של "יהודים למען ישוע", אשר למעשה משקף פעילות מיסיונרית המעודדת יהודים לגלות מיהו ישו, להתחיל להאמין בו ולהצטרף לנצרות.

בקמפיין הבאנרים, שעלה בשבוע האחרון ומופיע בעמוד הבית של וואלה וכן בעמודים הפנימיים, מופיעים מספר דמויות מצויירות, בהן דמות של אישה ממוצא רוסי, גבר ממוצא ערבי ואיש חרדי, אשר מגלות לראשונה כי ישו=ישוע=ישועה. לאחר מכן פונה הבאנר לגולש ושואל אותו: "מבולבל? התקשר וקבל את הספר במתנה: 'קוראים לו ישוע', וגלה בעצמך כיצד ישו=ישוע=ישועה".

קמפיין וואלה

יש לציין כי קמפיין זה הופיע בעבר גם על שלטי חוצות, אתרי אינטרנט ועל אוטובוסים של דן, ובפרט על אלה שנוסעים בעיר בני-ברק. אולם, לאחר התרעמות בקרב הקהילה החרדית הורד הקמפיין מכל האוטובוסים.

הקמפיין הנוכחי הוא חלק ממסע פרסום רחב היקף שהחל ב-2008 ואמור להתפרס עד לשנת 2013, ויש הגורסים כי היקף ההשקעה הכוללת בו עומד על עשרות מיליוני שקלים.

באתר "מורשת" נכתב כי במנשר פנימי של הקבוצה נאמר כי "מאחר שאף לא אחד מהעיתונים הגדולים בישראל, שום חברת שלטי חוצות ושום ערוץ תקשורת מאלה שבדקנו לא מסכים לקבל את הפרסומים שלנו, החלטנו לנסות קמפיין תקשורתי באינטרנט במשך כל 4 השבועות של הקמפיין. הפרסומות באינטרנט מפנות את המחפשים לאתר שלנו בעברית, בו הם יכולים להזמין בחינם את הספר שלנו וכן את הברית החדשה בעברית. זו הפעם הראשונה שאנו עושים קמפיין אינטרנט כה גדול בישראל. התפללו שכל פרסומות האינטרנט ישאו פרי וכי לא יוסרו שום פרסומות כתוצאה מלחץ של הארגון החרדי יד לאחים".

ככל הנראה, במרחב האינטרנט אתר וואלה הוא היחידי שהסכים לפרסם קמפיין זה בתקופה הנוכחית. מוואלה נמסר בתגובה כי אינה נוהגת להתערב בפרסום באתר כל עוד אין מניעה חוקית לפרסמו.

יש לציין כי פרסומת המעודדת פעילות מיסיונרית היא אסורה על-פי כללי רשות השידור, תשנ"ג 1993, סעיף 7(9), שבו נאמר כי פרסומת אסור לשידור אם היא "כוללת פרסומת לגורמים מיסיונריים וכתות". חוק זה, יש לציין, חל רק על תשדירי פרסומת וחסויות ברדיו, ולא על האינטרנט.

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא נתח שוק וצרכנות?
אני מאשר/ת קבלת תוכן פירסומי מגלובס
נושאים נוספים בהם תוכל/י להתעדכן
נדל"ן
גלובס טק
נתוני מסחר
שוק ההון
דין וחשבון
הסיפורים הגדולים של השבוע
מטבעות דיגיטליים
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
עקבו אחרינו ברשתות