רוג'רס: מתקפת הדובים על האירו יוצרת הזדמנות קנייה טובה

"כל התחזיות על האירו בתקופה הנוכחית הן שליליות, זה פשוט לא יאומן כמה דובים מתנפלים על האירו, ובדרך כלל הדבר מעיד על ראלי שיבוא אחר כך" ■ רוג'רס בשורט על מניות ולונג על סחורות

"מתקפת הדובים על האירו יוצרת הזדמנות קנייה טובה האירופי היחיד", אמר היום (ה') המשקיע הנודע ג'ים רוג'רס בראיון לרשת CNBC.

ההימור לטווח ארוך של רוג'רס הוא על סחורות, להערכתו, הממשלות ימשיכו להדפיס כסף כדי לצאת מבעיות החוב שלהם, הדבר לחמם את האינפלציה. רוג'רס ציין כי אסטרטגיית ההשקעה שלו בתקופה הנוכחית היא: שורט על מניות ולונג על סחורות. "אני מבולבל כמו כל משקיע אחר ועדיין מנסה לבחון את כדאיות ההשקעה באירו".

"כל התחזיות על האירו בתקופה הנוכחית הן שליליות, זה פשוט לא יאומן כמה דובים מתנפלים על האירו, ובדרך כלל הדבר מעיד על ראלי שיבוא אחר כך", אמר והוסיף כי ישנם משקיעים שדווקא בתקופה זו שוקלים לקנות את המטבע האירופי היחיד.

רוג'רס הדגיש כי החלטתו לרכוש את האירו לא תהיה מבוססת על המדיניות שינקוט בה גוש האירו במטרה לשלוט בהתפשטות משבר החוב. "בעיקרון זה יהיה ראלי טכני, שכאשר הוא יתחיל מי יודע לאן זה יכול להגיע", הסביר.

רוג'רס עדיין חזר על הערכתו כי השוק השורי הגדול ביותר בעשור הקרוב יהיה שוק הסחורות. למרות זאת, הוא ציין כי איננו מחזיק מניות שקשורות לסחורות, כי בהן טמונים הרבה סיכונים.

"למעשה אני מחזיק בכמה מניות של חברת הכרייה האוסטרלית, אבל אותם אני מחזיק כבר 10-12 שנה; אני לא קונה מניות אלו עכשיו", הדגיש. לדבריו, זה עדיף להחזיק בסחורות עצמן ולא במניות, אלא אם כן, יש לך כישרון ויכולת מצוינת בבחירת המניות.

רוג'רס אמר שהוא בשורט על מניות מגזר הטכנולוגיה, השווקים המתעוררים ושוק המניות בארה"ב. לגבי המגזר המגזר הפיננסי, התחזיות שלו אינן אופטימיות. להערכתו, מעמדה של וול סטריט הולך להתערער בשנים הקרובות, כאשר הכלכלה תפנה יותר לכיוון סחורות מוחשיות.