הפרקליטות מבקשת מביהמ"ש לגזור מאסר בפועל על דודי אפל

אפל הורשע במתן שוחד לראש עיריית לוד לשעבר, לראש מועצת גבעת-שמואל לשעבר ולבכיר לשעבר במינהל מקרקעי ישראל ■ עד האופי צבי לביד בשלב הטיעונים לעונש: "אפל הציל את חיי והחזיר לי ולילדיי את הכבוד והשמחה"

"הצלת את חיי, החזרת לי ולילדיי את הכבוד והשמחה. אני פונה אליך, דודי, ואומר כי כל מי שמציל נפש אחת בישראל כאילו הציל עולם ומלואו" - כך העיד היום (ה') בבית משפט השלום בתל-אביב, עד האופי, הפרסומאי לשעבר צבי לביד, בפתח שלב הטיעונים לעונש בעניינו של איש העסקים דודי אפל.

אפל הורשע לפני כחודשיים במתן שוחד לראש עיריית לוד לשעבר, בני רגב; לראש מועצת גבעת-שמואל לשעבר, זמיר בן-ארי; ולעודד טל, לשעבר בכיר במינהל מקרקעי ישראל.

הפרקליטות מבקשת מבית המשפט לגזור על אפל מאסר בפועל.

לביד, שהיה חבר תנועת החרות ובעל משרד פרסום, סיפר כיצד אפל סייע לו לחלץ למשבר קשה אליו נקלע לאחר שאיבד את כל רכושו.

"ההכרות ביני לבין אפל התחילה בסוף שנות ה-80. לאחר שאיבדתי את אחותי", התייפח רביד על דוכן העדים. רביד סיפר כי לאחר ההתמוטטות שעבר, "אפל יצא לחפש אותי ברחובות ומצא אותי זרוק על קרטון מלוכלך בשכונת שפירא בתל-אביב. ביקשתי את מותי, ורק דודי אפל הזמין אותי לביתו לבוא לביתו, העלה אותי למונית ונתן לי מעטפה מלאה בכסף כדי שאוכל לקנות מצרכים ולהתקלח".

רביד הוסיף וסיפר בעדותו כיצד שכר עבורו אפל דירה, קנה לו מחשב, מקרר, ריהוט ומצרכים וסייע לו להשתקם. "בזכותו של דודי אפל הרגשתי שוב כמו בן אדם, וילדיי יכלו שוב לחייך", אמר רביד.

בהמשך היום צפויים להעיד עדי אופי נוספים לטובתו של אפל, כאשר חלק מהעדויות נשמעות בדלתיים סגורות.

במהלך הדיון היום העיד גם מאמן נבחרת ישראל בכדורגל לשעבר, דרור קשטן, שנתן עדות אופי לטובתו של הנאשם בני רגב. קשטן סיפר כיצד רגב שימש לו אוזן קשבת והעניק לו תמיכה בעת ששימש מאמן צעיר בהפועל לוד בשנות ה-70.

התובעים במשפט הם עוה"ד ליאת בן-ארי ויונתן תדמור מפרקליטות מיסוי וכלכלה ועוה"ד ענת סבידור ורינה מיוחס מפרקליטות מחוז מרכז. אפל יוצג בידי עוה"ד שוקי חורש, משה ישראל וישראל שלו; ורגב יוצג בידי עו"ד פנינת ינאי.