ביג רוכשת 15 מרכזים מסחריים בארה"ב ב-422 מיליון דולר

בגין המרכזים ישנן הלוואות בסך מצטבר של כ-385 מיליון דולר שיופחתו מסך הרכישה הרשמי, כך שהזרמת ההון הנדרשת מביג ושותפתה Kimco הינה 37 מיליון דולר

חברת ביג , מפעילת המרכזים המסחריים שבשליטת רוני ויהודה נפתלי, תרכוש במשותף עם חברת Kimco חמישה עשר מרכזים מסחריים מניבים בארה"ב תמורת מחיר רכישה כולל של 422 מיליון דולר. השלמת העסקה צפויה ל-30 ביוני.

עפ"י ההסכם, חברה בת של ביג תרכוש 49.9% מכל הזכויות במרכזים, ו-Kimco תרכוש את היתרה, ותמשיך לנהל את המרכזים תמורה דמי ניהול מקובלים. בגין המרכזים ישנן הלוואות בסך מצטבר של כ-385 מיליון דולר שיופחתו מסך הרכישה הרשמי, כך שהזרמת ההון הנדרשת מביג ו-Kimco הינה 37 מיליון דולר - חלקה של ביג בהזרמה יהיה 18.5 מיליון דולר.

המרכזים הינם בקליפורניה, נבאדה, וושינגטון, אורגון ומרילנד. שטחם הכוללם הוא 240 אלף מ"ר ושיעורי התפוסה בהם הוא 89.5%. דמי השכירות השנתיים הצפויים למרכזים ל-2010 הם 32 מיליון דולר

קבוצת ביג מרכזי קניות מבוססת על המודל האמריקני של מרכזים מסחריים פתוחים (פאואר סנטר). החברה מפעילה ומנהלת 14 מרכזים כאלה ברחבי הארץ, הממוקמים לאורך צירי תנועה מרכזיים, ומציעים תמהיל חנויות רחב של הרשתות הקמעונאיות הארציות. בנוסף עוסקת הקבוצה בייזום ופיתוח של קרקעות להקמת מרכזי קניות בהודו ובסרביה. חברת Kimco Realty Corporation מחזיקה ומנהלת 1,478 נכסי נדל"ן בתחום הקמעונאות בארה"ב, מקסיקו ודרום אמריקה.