ה-FBI מעמיק את החקירה בפרצת האבטחה של ה-iPad

כחלק מחקירת הפרשה, במסגרתה הודלפו כתובות דואר אלקטרוני של 114 אלף משתמשי iPad, פנה ה-FBI לבלוג Gawker.com בבקשה שישמור על מסמכים הנמצאים ברשותו ושעשויים לשמש בחקירה

ארגון ה-FBI החל בסוף השבוע לחקור את פרשת דליפת מידע אישי אודות משתמשי מחשב ה-iPad של אפל בארה"ב. כחלק מחקירת הפרשה, במסגרתה הודלפו כתובות דואר אלקטרוני של 114 אלף משתמשי iPad, פנה ה-FBI לבלוג הפופולרי Gawker.com בבקשה שישמור על מסמכים הנמצאים ברשותו ושעשויים לשמש בחקירה.

אתר Gawker.com היה הראשון שחשף פרטים על המקרה, בו נתגלתה פרצת אבטחה באתר AT&T, עובדה שאפשרה, כאמור, את חשיפת כתובות הדואר האלקטרוני של משתמשי ה-iPad בגירסת הסלולר. האתר מסר כי חוקרי ה-FBI פנו אליו ביום שישי האחרון.

עם חשיפתו ביום רביעי האחרון, הסיפור הפך להיות אחד מהנצפים ביותר בהיסטוריה של Gawker עם יותר מ-850 אלף כניסות לעמוד הרלוונטי. מספר העמודים הנצפים באתר זינק בשל כך ב-75% בהשוואה למספר העמודים הנצפים בו בממוצע ביום חול.

תחילתה של הפרשה בחשיפת הפרצה על-ידי חברת אבטחת המידע Goatse. אחד ממומחי האבטחה בחברה הצליח לפרוץ לשרתי האינטרנט של חברת התקשורת AT&T, ספקית שירותי הסלולר ל-iPad של אפל. על-ידי הפריצה לשרתים, הצליחו אנשי חברת Goatse לחשוף את כתובות הדואר האלקטרוני של משתמשי ה-iPad, בהן כתובות של אישים ידועי שם דוגמת ראש עיריית ניו יורק מייקל בלומברג, ראש סגל הבית הלבן רם עמנואל ואחרים. בבלוג הרשמי של Goatse נטען כי החברה וידאה שהפרצה נסגרה על-ידי אנשי AT&T לפני שמסרה את הידיעה לפרסום באתר Gawker.

"החשיפה הזו הייתה חייבת להתבצע", נכתב בבלוג החברה. "למשתמשי ה-iPad יש את הזכות לדעת שכתובות הדואר האלקטרוני שלהם הפכו למידע פומבי, זאת על מנת שהם יוכלו לנקוט צעדים מתאימים לטיפול בעניין". יש לציין כי בלוג הטכנולוגיה Gizmodo, שחשף את אב הטיפוס של האייפון החדש של אפל, לאחר ששילם תמורת אחד מהמכשירים שנשכח על-ידי עובד אפל בפאב, שייך גם הוא לחברת Gawker Media, הבעלים של אתר Gawker.com.