ביהמ"ש: זכייני קפולסקי רשאים להשתמש בשם המותג גם לאחר מכירת הרשת

השופט יהודה זפט דחה את טענת החברה הרוכשת ולפיה הסכמי הזכיינים בטלים עם כריתת הסכם הרכישה

זכייני רשת קפולסקי רשאים להמשיך להשתמש במותג "קפולסקי" גם לאחר מכירת הרשת לחברת קופרלי שלום והשקעות - כך קבע בית המשפט המחוזי בתל-אביב, שדחה בשבוע שעבר את תביעת החברות-הבנות של קופרלי, בה ביקשו לאסור על הזכיינים לעשות שימוש מסחרי במותג המפורסם.

הזיכיון בתוקף

"ההסכמים של זכייני רשת קפולסקי לא בוטלו עם כריתת הסכם הרכישה, וזכויות רשת קפולסקי מכוח הסכמי הזיכיון הועברו לרוכשת, בכפוף לשמירת זכויות הזכיינים מכוח הסכמי הזיכיון שבהן נכללה זכות השימוש בשם 'קפולסקי'", כתב סגן הנשיא יהודה זפט בפסק דינו.

באפריל 2009 רכשה חברת קופרלי מחברות פרי גליל וויטה פרי הגליל שיווק, באמצעות כונסי הנכסים של ויטה פרי הגליל, עורכי הדין עפר אטיאס ורון חכים, את רשת בתי-הקפה קפולסקי. סמוך לעסקת הרכישה הקימה קופרלי חברה-בת בשם "קפולסקי (ייצור ושיווק)", והעבירה אליה את הזכויות הקנייניות של רשת קפולסקי. רוכשי רשת בתי-הקפה פנו לזכייניה בדרישה כי יפסיקו לעשות שימוש מסחרי במותג "קפולסקי".

בפברואר 2010, בעקבות סירוב הזכיינים להיענות לדרישה, פנתה קופרלי לבית המשפט המחוזי בתל-אביב, וטענה כי עם כריתת הסכם הרכישה פג תוקפם של הסכמי הזיכיון שנכרתו בין רשת קפולסקי לבין זכייניה.

כמו כן טענה קופרלי כי גם אם נותרו הסכמי הזיכיון בתוקף לאחר הרכישה - הרי שהזכיינים הפרו אותם כאשר לא שילמו דמי זיכיון ומכרו דברי מאפה שלא מתוצרת קפולסקי.

לעומת זאת, הזכיינים טענו באמצעות עו"ד גבי ביטון כי הסכמי הזיכיון שנכרתו ביניהם לבין רשת קפולסקי עודם בתוקף. בית המשפט קיבל את עמדתם. (42537-02-10).