כלל פיננסים מתחיל לסקר את הביומד: 5 מניות מומלצות

"גל הירידות בעולם יוצר הזדמנות רכישה אשר עשויה להוכיח את עצמה בהמשך" ■ הנבחרת של כלל פיננסים כוללת את ביוסל, איתמר, אינטק, קמהדע וחברת מזור

כלכלני בית ההשקעות כלל פיננסים החלו לסקר את תחום הביומד. יובל בן זאב, מנהל מחלקת המחקר בכלל פיננסים ברוקראז' וד"ר יואב קידר, רופא מומחה לרפואה פנימית העוסק כ-10 שנים בייעוץ למשקיעים מוסדיים בתחום מדעי החיים, פרסמו סקירה בה הם מעניקים המלצת קנייה לטווח ארוך ל"קבוצה נבחרת" של 5 מניות בסקטור הביומד.

להערכת כלל פיננסים, "גל הירידות בעולם יוצר הזדמנות רכישה אשר עשויה להוכיח את עצמה בהמשך".

מדד מניות הביומד כולל חברות בשלבי התפתחות שונים ועם מיקוד שונה ולכן "אנו ממליצים על אחזקה של חברות נבחרות מהרשימה כדי לנסות ולמקסם את הפוטנציאל העתידי, תוך שמירה על פיזור בהשקעות".

הנבחרת של כלל פיננסים כוללת את ביוסל, איתמר, אינטק, קמהדע וחברת מזור.

לגבי ביוסל מציינים בכלל פיננסים כי הפוטנציאל של פרוטליקס (בה מחזיקה ביוסל 17.9%) נובע מאישור FDA לתרופה למחלת הגושה, הצפוי להתקבל בסוף השנה. בנוסף, יש לחברה פלטפורמה טכנולוגית לייצור מוזל של חלבונים ונוגדנים. השווי ההוגן של המניה הוא 70 שקל (לעומת 51.83 שקל בסיום המסחר היום).

לגבי איתמר מדיקל מעריכים בכלל פיננסים שבשנת 2010 צפויה החברה למכור ב-15 מיליון דולר ולקבל הכנסות פיתוח של 2.5 מיליון דולר נוספים וכתוצאה מכך להגיע לאיזון תפעולי. החברה, הפועלת בתחום השינה ומשווקת מוצר ניטור שינה ביתי ומוצר לחיזוי סיכון לבבי פונה לפוטנציאל שוק של 2.5 מיליארד דולר בשנה עם קצב צמיחה שנתי של 20%. המודל שלה מבוסס על מכירת מערכת ניטור שינה בכ-4,500 דולר עבור רופא, ו-60 דולר עבור חיישן חד פעמי. החברה הינה יעד לרכישה על ידי חברה רב לאומית, מדטרוניק מחזיקה ב-29% מהחברה.

החברה השלישית, אינטק פארמה , מפתחת נשא פולימרי מתקפל ומתכלה, נושא תרופות לצורך שחרור מושהה של החומר הפעיל באזור הקיבה והתריסריון, והוספה לרשימה בשל תוצאות מעניינות במחקרי היתכנות ושלב 1 בחולי פרקינסון.

במהלך 2010 צפויה החברה לסיים את המחקר בקרב 48 חולים ובמידה ותהיה הצלחה, מעריכים בכלל פיננסים כי החברה תצליח לחתום על הסכם פיתוח משותף לטכנולוגיה ועשויה להיסחר בטווח של 50-100 מיליון דולר, זאת לעומת שווי של 40 מיליון דולר כיום. בכלל פיננסים מציבים מחיר יעד של 1.35 שקל למניה בהתבסס על פוטנציאל זה (לעומת מחיר של 1.05 שקל בשוק).

החברה הרביעית היא מזור , העוסקת בפיתוח והטמעה של מערכות טיפול מבוססות הנחיה רובוטית. הפוטנציאל של החברה נובע משילוב המערכת הרובוטית בטיפול קיים הנהנה מסיכוי ביטוחי ובכך להביא לפריצת דרך עסקית. להערכתם שווי החברה כ-110 מיליון דולר לעומת שווי שוק של כ-60 מיליון דולר בת"א.

והחמישית היא קמהדע . בכלל פיננסים מציינים כי קמהדע, המפתחת מוצרי פלזמה עם ערך מוסף גבוה, עומדת לקבל אישור FDA לשיווק תרופה עבור חולים עם חסר ב-AAT. פעילות החברה ללא ה-AAT מוערכת בכ-40-50 מיליון דולר. מחיר היעד למניה הוא 28-30 שקל לעומת 24.50 שקל בשוק.