אכזבה בארה"ב: מדד פילדלפיה 'פד' עמד על 8 נקודות בלבד

הצפי עמד על 21.1 נקודות ■ מספר התביעות עלה בשבוע החולף ל-472 אלף לעומת צפי לירידה ל-450 אלף תביעות ■ מדד המחירים לצרכן למאי ירד ב-0.2%, בהתאם לצפי; מדד הליבה עלה ב-0.1%, בהתאם לצפי

יום עמוס היום (ה') בוול סטריט: לפני הפתיחה, ב-15:30 שעון ישראל, פורסמו נתוני התעסוקה השבועיים, אשר הפתיעו לרעה כאשר הצביעו על עלייה ל-472 אלף תביעות לעומת צפי לירידה דווקא ל-450 אלף תביעות. בשבוע שעבר נרשמה קריאה של 456 אלף תביעות. התביעות המתמשכות עלו ל-4.571 מיליון תביעות, אכזבה לעומת צפי ל-4.475 מיליון לאחר 4.462 מיליון תביעות בשבוע שעבר.

"אנחנו זקוקים לצמיחה מואצת יותר בשוק העבודה ואנחנו עדיין לא נמצאים בנקודה הזו", ציין מייקל אנגלונד (Michaek Englund), כלכלן ראשי ב-Action Economics. "האם יש לנו צמיחה כלכלית חזקה מספיק כדי להוריד משמעותית את שיעור האבטלה היא שאלה שעדיין נשארת פתוחה", הוסיף אנגלונד.

באותה שעה פורסם מדד המחירים לצרכן לחודש מאי (CPI), שירד ב-0.2%, בהתאם לצפי, בהמשך לירידה של 0.1% בחודש אפריל. מדד הליבה עלה ב-0.1%, בהתאם לצפי, לאחר קיפאון בחודש הקודם. הגירעון בחשבון השוטף לרבעון הראשון הפתיע לטובה ועמד על 109 מיליארד דולר לעומת צפי לעלייה ל-120 מיליארד דולר לאחר שהגירעון בקריאה הקודמת עמד על 116 מיליארד דולר.

"ה'פדרל ריזרב' לא עומד לדאוג בטווח הקרוב מפני האינפלציה", מסר ג'ואל נארוף (Joel Naroff), נשיא -Naroff Economic Advisors. "הדבר היחידי שעלול להניע את הבנק המרכזי אפילו לשקול העלאת ריבית הוא עלייה בלתי צפויה באינפלציה", הוסיף נארוף.

אחרי הפתיחה פורסם מדד האינדיקטורים הכלכליים המובילים לחודש מאי, אשר עלה כצפוי ב-0.4% לאחר ירידה של 0.1% באפריל. מדד הפילדלפיה 'פד' ליוני איכזב קשות את השוק כשעמד על 8 נקודות בלבד לעומת צפי לירידה ל-21.1 נקודות. באפריל עמד המדד על 21.4 נקודות.