פסטיבל קאן: חברת ze@ שלחה מועמדות ל"שימוש הטוב ביותר במדיה חברתית"

חברת הפרסום הצעירה, שמתמחה בניו-מדיה, שלחה לפסטיבל הפרסום בקאן עבודה של מותג בגדי-הים פלפל - אך לא עלתה לגמר התחרות

פסטיבל הפרסום בקאן, התחרות השנתית הכי חשובה של עולם הפרסום והשיווק, מושכת אליה בדרך-כלל בעיקר את משרדי הפרסום והאינטראקטיב הגדולים והנחשבים ביותר. בין שלל העבודות של השחקנים המובילים השתחלה לה השנה גם הגשה של ze@ (את זה) - חברת פרסום צעירה שקיימת 3 חודשים בלבד.

ze@ היא חברה לפרסום בניו-מדיה, שהוקמה על-ידי אורי מנדי (עיתונאי לשעבר), יואב מאור (שהקים בעברו את חברת הפרסום לצעירים באינטרנט YMC) וזיו לנגר (שבבעלותו חברת הקד"מ זה-זה), אליהם הצטרפה מאוחר יותר אפרת צרי.

"כולנו פעילים מאד בזירות חברתיות, ובפרט בפייסבוק, וגילינו כי האמונה שחייבים לפרסם באתרים הגדולים, בטלוויזיה ובשלטי חוצות על מנת להגיע למסה קריטית של אנשים - פחות רלוונטית בעידן של המדיה החברתית", מסביר מנדי.

הקמפיין הראשון של החברה, שאיתו היא גם נסעה לפסטיבל קאן בקטגוריית "השימוש הטוב ביותר במדיה חברתית", הוא קמפיין ה-VIP עבור מותג בגדי-הים "פלפל".

על מנת לייצר נוכחות במדיה החברתית גייסה החברה 30 נערות (בגילאי 16-20) הנחשבות למובילות דעת קהל, שהוזמנו לבלות 3 ימים בווילה מיוחדת שתוכננה עבור הקמפיין. כל אחת מהנערות קיבלה מחשב נייד, ובעזרתו העלתה לעמוד הפייסבוק של המותג תמונות, סרטונים וסטטוסים על הנעשה בווילה. קהל הגולשים בחר לבסוף את הנערה שייצרה הכי הרבה באזז.

לדברי מנדי, המספרים של הקמפיין היו מרשימים: יותר מ-4.5 מיליון צפיות בתמונות ב-3 ימים, 50 אלף תגובות נרשמו בעמוד, וכ-30 אלף חברים הצטרפו לעמוד המותג בפייסבוק. זאת לצד עשרות כתבות בבלוגים המובילים במדינות שונות ברחבי העולם שציינו לשבח את הקמפיין. למרות ההצלחה המקומית, הקמפיין לא עלה לגמר התחרות בקאן.

ze@ היא זו גם שעמדה מאחורי הפעילות במדיה החברתית של פפסי מקס, בקמפיין ה- Big Spender (שהוביל גיתם BBDO באוף ליין), במסגרתו נבחר גולש פייסבוק אחד לבזבז מיליון שקל ב-24 שעות. "העמוד של פפסי מקס בישראל הפך להיות העמוד הרשמי של המותג השני בגודלו בעולם", מספר מנדי.

לדבריו, הקמפיין גם הוכיח את החשיבות של פעילות דיגיטלית: כ-87.5% מהחשיפות לעמוד הפייסבוק הגיעו מהפעילות של החברה (כגון שיווק ויראלי ופעילות בלוגרים), והיתר מפרסום בטלוויזיה, משלטי חוצות, מבאנרים באתרים ומחיפוש.

ze@ היא גם זו שעמדה מאחורי הבאזז שנוצר סביב קמפיין הקומבינה של בורגראנץ' (שעלה במדיה על-ידי מקאן-אריקסון), ולדברי מנדי, בשבועיים הקרובים יעלו קמפיינים נוספים למותגים ישראליים, בהם משקה האנרגיה XL ומותג הבשמים של פלייבוי.

* האמנתם שיש לכם באמת הזדמנות לחזור עם "אריה" מקאן?

"בהחלט חשבנו שיש לנו סיכוי להצליח, אבל המטרה היתה להראות לכולם שגם חברה קטנה יכולה להגיע למקומות האלה, ושלא צריך לפחד מלשלוח מועמדות לפסטיבל הגדול ביותר בעולם. אנחנו מעין סיפור סינדרלה - חברה ששווה מאות אלפי שקלים מתחרה מול חברות ענק".