ועדת השרים לחקיקה אישרה: זיכוי - ללא הגבלת זמן וגם במבצע

לפי הצעת החוק של ח"כ רונית תירוש, זיכוי שמקבל לקוח בעת החזרת מוצר יהיה תקף ללא הגבלת זמן, וניתן יהיה להשתמש בו גם לרכישת מוצרים במבצע ■ עוד נקבע כי לא יהיה צורך בהצגת חשבונית בצמוד לזיכוי בעת השימוש בו

ועדת השרים לענייני חקיקה, בראשות שר המשפטים יעקב נאמן, אישרה אתמול (א') את הצעת החוק, שלפיה זיכוי שמקבל לקוח בעת החזרת מוצר יהיה תקף ללא הגבלת זמן, וכי ניתן יהיה להשתמש בו גם לרכישת מוצרים הנמצאים במבצע הנחות.

לפי הצעת החוק, שהגישה ח"כ רונית תירוש (קדימה) לפני כ-3 חודשים, לא יהיה צורך בהצגת חשבונית הרכישה בצמוד לזיכוי בעת השימוש בו.

"ישראל אינה עומדת בסטנדרטים מערביים בנוגע לזיכויים או החזרים כספיים בעסקאות לרכישת מוצרים", כתבה תירוש בהסבר להצעת החוק. "צרכנים מגישים מאות תלונות על בתי עסק שאינם ממלאים את חובתם לבצע החזר כספי או לתת זיכוי בגובה הסכום ששולם בעת ביטול עסקה. בתי עסק רבים מגבילים את הזיכוי לתקופה מסוימת מבלי לציין זאת, וכך לאחר פקיעת תוקף הזיכוי נוצר מצב בו התוקף פג והלקוח איננו מקבל החזר כספי".

לדברי תירוש, בארה"ב רשאי כל לקוח להחזיר את המוצר בתוך שבועיים ולקבל את כספו בחזרה. לפיכך היא מציעה להבטיח כי הזיכוי יהיה בגובה סכום העסקה, שיינתן לתקופה בלתי מוגבלת, ובמקרה שבו לא מומש הזיכוי בחלוף שנה מיום מתן הזיכוי - תהיה ללקוח אפשרות לקבל החזר כספי.

עוד היא מציעה כי הזיכוי ישמש את הלקוח גם אם הפריט נקנה במבצע או במכירה.