הריבית בארה"ב נותרה ללא שינוי; ה'פד' הוריד תחזית הצמיחה

הריבית נותרה ברמה אפסית של 0%-0.25% ■ "קצב ההתאוששות הכלכלית צפוי להיות מתון עוד זמן מה" ■ "התנאים הפיננסיים נהיו תומכים פחות בצמיחה הכלכלית" כתוצאה ממשבר החוב באירופה

בתום יומיים של דיונים בועדת השוק הפתוח החליטו חברי הפדרל ריזרב, כצפוי, להותיר את הריבית בארה"ב ללא שינוי ברמת השפל ההיסטורית שנעה בטווח שבין 0%-0.25%, בנוסף צוין בהודעת ה'פד' כי הריבית תיוותר ברמתה הנמוכה באופן חריג ל"תקופת זמן ממושכת" זאת על מנת לתמוך בהמשך ההתאוששות הכלכלית.

הפדרל ריזרב הודיע בהצהרת הריבית כי הוא מוריד את תחזית הצמיחה. לדברי חברי הוועדה "התנאים הפיננסיים נהיו תומכים פחות בצמיחה הכלכלית" בעיקר כתוצאה ממשבר החוב באירופה.

שוב היה זה נשיא ה'פד' הוניג, נשיא הבנק המרכזי של קנזאס סיטי שהסתייג מההחלטה, כפי שעשה במהלך כל החלטות הריבית בשנה האחרונה.

בהצהרה נאמר גם כי מהמידע שנתקבל מאז הפגישה הקודמת שנערכה באפריל, עולה כי ההתאוששות הכלכלית בארה"ב נמשכת וכי שוק העבודה משתפר באופן הדרגתי, אך קצב ההתאוששות של הכלכלה צפוי להיות מתון עוד זמן מה.

ההוצאות של משקי הבית עלו אך נותרו מתונות יחסית בשל רמת האבטלה הגבוהה, הצמיחה המתונה בהכנסות, ושוק האשראי נותר לחוץ כאשר ההלוואות הבנקאיות הוסיפו להצטמצם בחודשים האחרונים.

עוד מציין ה'פד' כי ההוצאות העסקיות על ציוד ותוכנות עלה באופן משמעותי. עם זאת, ההשקעות בבנייה שאינה למגורים הוסיפו להיות חלשות והמעסיקים הוסיפו לסתייג מלהוסיף עובדים. התחלות הבנייה של בתים חדשים נותרו חלשות.