yes רוצה להתרחב: תשתתף בניסוי התקשורת של חב' החשמל

בכיר בחברה: זה לא סוד שהאופציה הקווית מעניינת את החברה ■ החלטתה של yes להיות שותפה פסיבית בניסוי מלמדת על הכיוון העתידי שעליו החברה חושבת

חברת הלוויין yes, בהנהלת רון אילון, מתעניינת באופציה הקווית.

"לגלובס" נודע כי החברה הסכימה להשתתף בניסוי שעורכת חברת החשמל בקריית שמונה שנועד לבדוק שימוש בסיבים אופטיים: yes תקצה לניסוי ממירים שלה, כדי לבחון כיצד ניתן להעביר וידאו בפורמט HD על גבי הסיבים האופטיים של חברת החשמל.

החלטתה של yes להיות שותפה פסיבית בניסוי מלמדת על הכיוון העתידי שעליו החברה חושבת. לדברי גורם בכיר ב-yes, חברת החשמל ביקשה מהחברה להקצות ממירים, והיא לא מעורבת בניסוי מעבר לכך. עם זאת, אמר הגורם, אין זה סוד שמבחינה אסטרטגית, האופציה הקווית מעניינת את החברה. "העובדה שנכנסנו לתחום ה-vod באינטרנט מוכיחה שאנחנו יודעים להעביר וידאו על גבי IP, וברור שככל שהרשתות יהיו מהירות יותר ויאפשרו קצב גבוה יותר ללקוח, אנחנו בהחלט נתעניין בזה".

מבחינת משרדי התקשורת והאוצר, הניסוי של חברת החשמל בקריית שמונה הוא אחד המהלכים הכי חשובים בתקופת הממשלה הנוכחית להרחבת התחרות בתחום תשתיות התקשורת. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אף צפוי להשתתף באירוע שיציין את השלמת המעבר משלב הניסוי לשלב המסחרי.