מעדנות תתחרה בפיצריות: רוצה לכבוש נתח שוק של 100 מיליון שקל

משקיעה 5 מיליון שקל בסדרה של פיצה פרימיום תחת השם "פיצה איטליאנו" ■ מנכ"ל מעדנות, אלי בן-לולו: "אנו מתכוונים להכפיל את קטגוריית הפיצות הקפואות ל-200 מיליון שקל תוך 3 שנים"

פחות משנה אחרי משבר האיכות, חברת מעדנות של תנובה מבקשת להסתער על שוק הפיצות. החברה השיקה היום (א') סדרה חדשה של פיצה פרימיום תחת השם "פיצה איטליאנו", בהשקעה של 5 מיליון שקל.

לדברי מנכ"ל סנפרוסט-מעדנות, אלי בן-לולו, הסדרה החדשה הכוללת 6 מוצרים היא איכותית יותר, עם כמות גבינה גדולה יותר ומבחר תוספות.

באמצעות הסדרה החדשה מבקשים במעדנות לא רק להעיר את קטגוריית הפיצות הקפואות שרושמת בשנים האחרונות סטגנציה, אלא גם להתחרות ישירות ברשתות הפיצה ובפיצריות השכונתיות.

שוק הפיצות מגלגל כ-500 מיליון שקל בשנה. עיקר המכר בשוק, 400 מיליון שקל, הוא בפיצריות - ורק 100 מיליון שקל שייך לפיצות קפואות.

"נסתער על השוק הזה וניתן 'פייט' לפיצריות. אנחנו משוכנעים שהצלחנו לפצח את הקוד. הקטגוריה סבלה מדימוי נמוך, והמהלך שלנו מכוון לקפוץ מדרגה. אנחנו מתכוונים להכפיל את קטגוריית הפיצות הקפואות מ-100 ל-200 מיליון שקל בתוך 3 שנים", אומר בן-לולו.

* פיצה מעדנות תעלה 25 שקל. היום יש רשתות שמוכרות פיצה משפחתית ב-40 שקל, אז למה לקנות מעדנות?

"המחיר יעמוד על 22-25 שקל, תלוי בפורמט הסופרמרקט".

* זה עדיין לא אותו גודל ולא אותה חוויה.

"חוויית הקנייה היא שונה. אנחנו מציעים חוויה אחרת עם טעם, ריח ומעורבות של האמא בהכנת הארוחה".

* עד כמה הגידול יבוא על חשבון הפיצריות?

אנחנו משוכנעים שכל הגידול יבוא על חשבון הפיצריות. מעדנות מובילה את השוק עם קרוב ל-60% נתח שוק, והתפקיד שלנו הוא לקבוע אג'נדה ולהגדיל את הקטגוריה - ויש מאיפה".

* מי הפיצריות שיפגעו להערכתך מהמהלך?

"50% משוק הפיצריות נשלטים על-ידי הרשתות הגדולות דומינו'ס פיצה, פיצה האט ודומינו. יתר השוק נשלט על-ידי פיצריות שכונתיות עם ערב רב של שמות. חלקן ייפגעו, ויהיה 'שיפטינג'. הפיצות שיתנו את הטעם הטוב ביותר ואת השירות הטוב ביותר ייפגעו פחות, אבל אין לי ספק שמעדנות תיקח מכל אחת מהן".

* כמה אתם משלמים לרשתות הסופרמרקט על הנראות הזאת והמדפים?

"תנאי הסחר הם לא לדפי העיתונות, אבל בהחלט יש לנו תנאי סחר, ואנחנו עובדים בשיתוף-פעולה מדהים. הרשתות רואות במהלך הזה מהלך אסטרטגי גם מבחינתן. הן יתמכו בנו. זה מצב קלאסי של WIN WIN".

* אתם משיקים מהלך אחרי משבר איכות עמוק שהשפיע על כל הקטגוריות. זה יקשה עליכם?

"המשבר רק חיזק אותנו. הטיפול של מעדנות במשבר, שנעשה בשקיפות מלאה, חיזק את המותג. אנחנו רואים את זה יום-יום בקופות. מעדנות חזרה לנתחי השוק שלה. השקענו מיליוני שקלים בשדרוג מערכות הייצור ובהטמעה של תרבות ותפיסת איכות".