פטרוכימיים השלימה את המכרז המוסדי: ביקושים של 138 מ' ש'

מחיר היחידה שנקבע במכרז בהרחבת סדרה ה' משקף מרווח של כ-4.30% מעל אג"ח ממשלתי משתנה 817 והמרווח שנקבע ביחס לאגרות החוב (סדרה ו') הינו 5.70% מעל אג"ח ממשלתי משתנה 520

חברת מפעלים פטרוכימיים , השלימה את שלב המכרז המוסדי במסגרת גיוס אג"ח באמצעות הרחבה סדרה קיימת (סדרה ה') והנפקת סדרה חדשה (סדרה ו'), שתיהן ללא הצמדה ובריבית שקלית משתנה. המכרז הציבורי יערך מחר, יום רביעי.

לגיוס של פטרוכימיים נרשמו ביקושים של 138 מיליון שקל, מתוכם קיבלה החברה התחייבות מוקדמת בסך מצטבר של כ-111 מיליון שקל. מחיר היחידה שנקבע במכרז בהרחבת סדרה ה' משקף מרווח של כ-4.30% מעל אג"ח ממשלתי משתנה 817 והמרווח שנקבע ביחס לאגרות החוב (סדרה ו') הינו 5.70% מעל אג"ח ממשלתי משתנה 520.

ערן שורץ, מנכ"ל החברה, אמר כי "כספי הגיוס יאפשרו פירעון מוקדם של הלוואות, אשר יביא לשחרור השעבוד מנכסים של החברה בהיקף נסחר של למעלה מ-300 מיליון שקל ובכך צפויים לשפר באופן משמעותי את הגמישות והנזילות הפיננסית של החברה."

עוד הוסיף שורץ ואמר כי: "בזן הינה אחזקה אסטרטגית מרכזית לחברה. כבית הזיקוק הדומיננטי בשוק הדלקים המקומי ובאגן המזרחי של הים התיכון, אנו צופים כי השלמת פרויקט הפצחן המימני המתון, שהקמתו צפויה להסתיים במהלך שנת 2012, תשפר באופן ניכר את מרווחי הזיקוק והתזרים התפעולי של בזן בטווח הארוך ואת חוסנה ומיצובה התחרותי בשווקי הדלקים באגן הים התיכון."

בגיוס האג"ח אותו הובילו החתמים מהחברות לאומי ושות', כלל פיננסים, ברק קפיטל, מנורה, מיטב ודיסקונט, א.ס. ברטמן ויורוקום.