דלק נדל"ן ממשיכה לממש: מוכרת את בית אדר בנתניה

סלע קפיטל רוכשת את בית אדר מידי דלק נדל"ן ב-84 מיליון שקל‏ ■ שטחו של הבניין 17,500 מ"ר וכ-430 מקומות חנייה

חברת דלק נדל"ן , שבשליטת יצחק תשובה, מכרה לקרן הריט, סלע קפיטל נדל"ן, את בית אדר, בניין משרדים בן ארבע קומות באזור התעשייה הדרומי של נתניה תמורת 84 מיליון שקל.

קרן סלע קפיטל נדל"ן, בניהולם של אלי בן-חמו ויצחק סלע, תרכוש את כל זכויותיה של דלק נדל"ן בבניין, המהוות 70%. שטחו של הבניין 17,500 מ"ר וכ-430 מקומות חנייה. המבנה משמש לתעשיית היי-טק, משרדים ומסחר.

במכירת הבניין ממשיכה דלק נדל"ן, בניהולו של ערן מיטל, את אסטרטגיית מימוש הנכסים אותה היא מיישמת בשנה וחצי האחרונות.

יו"ר סלע קפיטל הוא מנכ"ל משרד האוצר לשעבר, שמואל סלבין, שייסד את הקרן ב-2007. החברה תשלם לדלק נדל"ן 84 מיליון שקל בתוספת מע"מ. ה-‏NOI‏ שנובע מהנכס הוא כ-7.15 מיליון שקל (שיעור תשואה שנתי של כ-8.5%). דמי השכירות צמודים ברובם למדד המחירים לצרכן. במסגרת ההסכם התחייבה המוכרת להבטחת ‏NOI‏ מינימאלי לחברה בשיעור של 8% מסכום התמורה למשך שלוש שנים.

הנכס, ששטחו כ-20 אלף מ"ר, מושכר בשיעור תפוסה של 99% לכ-40 שוכרים לתקופה של שנה עד חמש שנים עם אופציות להארכת השכירות בשנה עד ארבע שנים. מיקומו של בית אדר בקרבת מקום לחנות איקאה. סלע קפיטל מתכוונת לממן כ-40% מהתמורה ממקורותיה העצמיים ו-60% באמצעות אשראי בנקאי.

לדברי סלבין, "אנחנו שמחים להודיע על רכישתו של 'בית אדר' באזור התעשייה הדרומי של נתניה. רכישה זו מצטרפת לרכישתו של המרכז המסחרי ביבנה שהשלמנו לפני כחודש ושתיהן ביחד עתידות להניב לנו תוספת ‏NOI‏ של כ-11.5 מיליון ש"ח על בסיס שנתי. בין יתר יתרונותיה של סלע קפיטל ניתן לציין את המינוף הנמוך והנזילות אשר מאפשרים לה לרכוש נכסים טובים, במהירות יחסית. יתרונות אלו הם שאיפשרו אף את רכישת בית אדר. אנו בוחנים רכישתם של מספר נכסים נוספים ואנו מקווים כי חלקם יבשילו לכדי עסקאות רכישה נוספות".

מיטל מסר היום כי "המכירה הנוכחית היא במסגרת המשך היישום של תכניתנו האסטרטגית, הכוללת התמקדות בפיתוח פעילות הנכסים המניבים בחו"ל תחת חברת DGRE ופיתוח פעילות הייזום לאלעד ישראל מגורים, ומצד שני מימוש הנכסים המניבים בישראל ואחזקות שונות שאינן בליבת האסטרטגיה של החברה. מתחילת השנה מימשנו נכסים בהיקף של למעלה מ-900 מיליון שקל במחירים הדומים לשוויי הנכסים בספרים, ואנו מאמינים כי המשך יישום האסטרטגיה, לצד מהלכים נוספים, יביא לשיפור מיצובה הפיננסי והעסקי של החברה".