בנק דיסקונט - הפרסומת הזכורה והאהובה ביותר השבוע

גיאוקרטוגרפיה: הפרסומת למקדונלד'ס היא המושקעת ביותר מבחינה תקציבית השבוע עם השקעה של 1.3 מיליון דולר

זהו השבוע השני ברציפות בו הפרסומת של בנק דיסקונט, באמצעות משרד הפרסום יהושע TBWA, היא הפרסומת הזכורה ביותר. לאחר שבשבוע שעבר זכתה הפרסומת לשיעורי זכירה גבוהים במיוחד, השבוע ניכרת ירידה בשיעורי הזכירה שלה.

שיעורי זכירה אלה נמוכים מהממוצע החצי-שנתי של הפרסומות הזכורות, העומד כעת על 11.1%. עוצמת הזכירה של הפרסומת היא 0.8, מה שמעיד על כך ששיעורי הזכירה של הפרסומת נמוכים מהממוצע החצי-שנתי של הפרסומות הזכורות ב-20%.

למרות הירידה בשיעורי הזכירה לפרסומת של בנק דיסקונט, בתחום האהדה זוכה הפרסומת להצלחה מרשימה, כאשר ניכרת עלייה חדה בשיעורי האהדה לפרסומת בהשוואה לשבוע שעבר. מודי בר-און וישראל קטורזה, הפעם עם "אשתו" של מודי כשחקנית חיזוק, מצליחים לייצר שיעורי אהדה גבוהים המדרגים את הפרסומת בפסגת הפרסומות האהובות.

שיעורי אהדה אלו דומים לממוצע האהדה החצי-שנתי, העומד כעת על 21.7%, עוצמת האהדה של הפרסומת היא 1.0, מה שמעיד על כך ששיעורי האהדה של הפרסומת דומים לממוצע החצי-שנתי של הפרסומות האהובות.

ד"ר רינה דגני, מנכ"לית גיאוקרטוגרפיה, מציינת כי בחודשיים האחרונים ניכרת תופעה שבה פרסומות שהן חלק מקמפיין מתמשך או סדרת פרסומות, מדורגות הן בפסגת הפרסומות הזכורות והן בפסגת הפרסומות האהובות. הסיבה לכך נעוצה בעיקר בהיכרות של הצופים עם אלמנטים שונים בפרסומות, כגון פרזנטורים המזוהים עם המותג או שפה קריאטיבית אחידה, אשר מעלה את שיעורי הזכירה והאהדה לפרסומות.

הפרסומת של מקדונלד'ס, באמצעות משרד הפרסום יהושע TBWA, היא הפרסומת המושקעת ביותר מבחינה תקציבית מבין כל הפרסומות והחסויות ששודרו במהלך השבוע האחרון. סך ההשקעה בפרסומת זו עומד על כ-1.3 מיליון דולר, לפי נתוני יפעת בקרת פרסום.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה עוד כי מספר הפרסומות והחסויות ששודרו השבוע גבוה ממספרן בשבוע שעבר, ועומד על 313 (בהשוואה ל-300 בשבוע שעבר).

כמו כן, בסך התקציבים שהושקעו בקמפיינים הפרסומיים השבוע ניכרת עלייה קלה ביחס לשבוע שעבר, כאשר השבוע הוא עומד על כ-43.1 מיליון דולר (לעומת כ-42.2 מיליון דולר בשבוע שעבר).

מודי בר-און וישראל קטורזה מתוך קמפיין דיסקונט
 מודי בר-און וישראל קטורזה מתוך קמפיין דיסקונט