יוסי בכר על פרישתו של מנכ"ל דיסקונט עופר: "אין בזה דרמה"

יו"ר בנק דיסקונט: "אנחנו עוסקים כעת בהקמת ועדת איתור, נעבוד לפי הנהלים ואנחנו מתכוונים ללמוד מניסיונם של אחרים. מועמדים יגיעו מתוך הבנק ומחוץ לו"

יוסי בכר, יו"ר בנק דיסקונט התייחס היום (ג') בפומבי לראשונה, בכנס דירקטורים השנתי של המי"ל, להחלטתו של מנכ"ל הבנק, גיורא עופר, מאמש לפרוש מתפקידו בסוף השנה: "אני מאחל לכל יו"ר דירקטוריון מנכ"ל כמו עופר, העבודה מולו מתנהלת בפתיחת מלאה כאשר כללי המשחק ברורים", אמר בכר. יו"ר דיסקונט אמר את הדברים בכנס המי"ל.

"מנכ"ל החליט לפרוש אחרי עשר שנים; אין בזה דרמה", אמר בכר במהלך כנס הדירקטורים השנתי. הוא הוסיף, כי "אנחנו עוסקים כעת בהקמת ועדת איתור, נעבוד לפי הנהלים ואנחנו מתכוונים ללמוד מניסיונם של אחרים. מועמדים יגיעו מתוך הבנק ומחוץ לו". בכר הוסיף, כי ברור לו שהמנכ"ל החדש שייבחר יהיה צריך להיות מקובל גם על בעלי המניות.

בהתייחסו לתפקיד הדירקטוריון טען בכר כי תפקידו הולך ומתעצם, אך יחד עם זאת, טען כי התפתחות הרגולציה עוקפת את הכלים שעומדים לרשותו: "לכאורה יש גוף אחד שמפקח על המערכת הבנקאית, אני לא ראיתי רמת פיקוח כל כך הדוקה וכל כך טובה".

בהקשר של הפיקוח, התייחס בכר גם להחלטה של עופר: "בהתייחס לאירוע שהיה אתמול, לא עולה על דעתי שדבר כזה יכול לבוא כהפתעה, כמו למשל שימונה סמנכ"ל בבנק בלי ידיעתי".

"להעצים את עבודת הדירקטוריון"

בכר התייחס לכך שעוצמת הרגולציה גברה מאז המשבר הכלכלי ואמר: "הלגיטימציה גברה והמערכת הבנקאית חייבת את זה, גם לציבור שישלם את המחיר במידה ותהיה מפולת נוספת".

בכר חזר והדגיש כי התעצמות הרגולציה אינה תואמת את זו של הדירקטוריון: "חשוב מאוד להעצים את עבודת הדירקטוריון, ליצור כלים שיסייעו לעבודה יעילה יותר, זה יחייב אותנו בעתיד. אין ספק שדירקטורים בתחום הבנקאות יהפכו לדירקטורים מקצועיים, אנשים ייראו בזה קריירה ולא פוסט קריירה".

בכר אף טען כי לדעתו האישית העתיד יוביל לכך שדירקטור שיחליט לכהן במקום אחד, לא יוכל לכהן באותו התפקיד במקום אחר. "אני מאמין שתשומות הזמן לא יאפשרו לו את זה", אמר.