דור סלע, מנכ"ל רקיט בנקיזר, התמנה לחבר הנהלת קרפור

קרפור היא רשת הסופרמרקטים השנייה בגודלה אחרי וולמארט, ולה 4,800 סניפים ברחבי העולם ■ סלע צפוי לנהל את אחת החטיבות הגלובליות ברשת ולקבל אחריות על פעילות של עשרות מיליארדי אירו בשנה

מנכ"ל רקיט בנקיזר, דור סלע, התמנה לחבר הנהלת רשת הקמעונאות קרפור ויסיים בקרוב את תפקידו הנוכחי - כך נודע ל"גלובס". סלע צפוי לנהל בקרפור את אחת החטיבות הגלובליות של הרשת ולקבל אחריות על היקף פעילות של עשרות מיליארדי אירו בשנה.

מדובר בקפיצת מדרגה ענקית לסלע, שניהל עד כה חברה שהיקף מכירותיה השנתי עומד לפי הערכות על 300-400 מיליון שקל בשנה.

במסגרת תפקידו החדש יקבל סלע אחריות על מחזור מכירות שהוא לפחות פי עשרה ממחזור המכירות של שופרסל, קמעונאית הסופרמקטים הכי גדולה בישראל.

סלע, בן 38, נבחר לפני שנתיים לאחד מ-40 המנהלים הצעירים המוכשרים של המגזין G של "גלובס".

קרפור היא רשת הסופרמרקטים השנייה בגודלה בעולם אחרי וולמארט. ככל הנראה, סלע הוא הישראלי הראשון שמונה להנהלת רשת.

רשת קרפור נוסדה בצרפת בשנת 1957. הרשת מונה 4,800 סניפים ברחבי העולם. לרשת פריסה רחבה במערב ומזרח אירופה, והיא פעילה גם במזרח אסיה ובלא מעט מדינות ערביות, אם כי ברובן בפריסה מועטה בשלב זה. כך יש לרשת סניפים בירדן, סוריה, אירן, אלג'יריה, תוניסיה ובמצרים.

קרפור מעסיקה 495 אלף עובדים ברחבי העולם. בשנת 2009 עמד מחזור המכירות של הרשת על 86 מיליארד אירו. הרווח התפעולי הסתכם אשתקד ב-1.705 מיליארד אירו, ואילו הרווח הנקי ב-385 עמד על מיליון אירו.

סלע משמש מזה 3 שנים כמנכ"ל רקיט בנקיזר ישראל, השלוחה הישראלית של החברה העולמית. רקיט בנקיזר היא יצרנית מוצרי צריכה בתחום הנון-פוד ויצרנית תרופות ללא מרשם. בין המותגים הבולטים של החברה אפשר למנות את פיניש, קליה, נורופן ועוד.

בתקופת כהונתו ערך סלע שינוי ארגוני בחברה וכן שינוי מהותי בשרשרת האספקה, כשביטל את מערך המכירות החיצוני שהיה לחברה, הקים מערך מכירות פנימי וביטל את התלות שהיתה לרקיט בחברת הפצה.

עוד בטרם מונה סלע למנכ"ל רקיט, הוא סומן על-ידי P&G העולמית לתפקיד מנכ"ל פרוקטר ישראל, אחרי המנכ"לית הנוכחית, סופי בלום. אלא שסלע, שכיהן במגוון תפקידים בפרוקטר אנד גמבל, העדיף שלא להמתין והתמנה כאמור למנכ"ל רקיט, שמתחרה בין היתר בפרוקטר בישראל.

חברת רקיט בנקיזר וסלע סירבו להגיב לידיעה.