בראש דירוג הפרסומות המדוברות ברשת ניצבת השבוע הפרסומת של רשות המים: "ישראל עדיין מתייבשת", באמצעות לשכת הפרסום הממשלתית (לפ"מ), שחוללה 21% מהיקף השיחה ברשת אודות פרסומות השבוע.
הפרסומת, בכיכובה של הכוריאוגרפית רננה רז, מתמקדת בכך שמשבר המים בישראל עתיד להסתיים בעוד כ-3 שנים, כאשר מתקני ההתפלה יגיעו לתפוקה מלאה.
הפרסומת קוראת לציבור להמשיך במגמת החיסכון בצריכת המים, תוך מתן דגש לכך שמשבר המים עדיין בעיצומו.
השיחה ברשת אודות הפרסומת התחוללה ב-3 זירות שיחה: פורומים (61%), טוקבקים (22%) וטוויטר (17%).
מחולל השיחה הראשון, שהיווה 65% מכלל השיחה על הקמפיין ברשת, דן בסנטימנט הגולשים אודות הפרסומת. 53% מהגולשים הביעו סנטימנט שלילי בנוגע לפרסומת, כאשר בין היתר נטען כי הפרסומת מיותרת (50%), הפרסומת אינה אפקטיבית לטווח רחוק והציבור ימשיך לבזבז מים בתום הקמפיין (25%), הפרסומת חוזרת על עצמה וטרחנית (13%) ומעידה על מעשה חלמאות (12%).
47% מהגולשים הביעו סנטימנט חיובי בנוגע לפרסומת, כאשר בין היתר נטען כי הפרסומת נותנת תחושה אופטימית לגבי עתיד המים בישראל (29%), וכי היא מחנכת לחיסכון במים (71%).
מחולל השיחה השני, שהיווה 35% מכלל השיחה ברשת, דן בנושא הקמת מתקני ההתפלה. 45% מהגולשים חשבו כי הפרסומת מוסרת אינפורמציה מעורפלת בנוגע לנושא הקמת מתקני ההתפלה. 22% מהגולשים חשבו כי יש כשל לוגי בפרסומת וכי אין קשר בין חיסכון במים לבין בנית מתקני ההתפלה.
מאידך, 33% מהגולשים טענו כי גם אם זה ייקח זמן, ישנה תקווה כי מתקני ההתפלה יעזרו לפתור את משבר המים בישראל.
למקום השני, עם 14% מהיקף השיחה ברשת, הגיעה הפרסומת לספריי גוף "כיף" של קוסמופארם בהשתתפות לואיסאנה לופילטו ובנחמין רוחאס, כוכבי הטלנובלה הארגנטינאית "כמעט מלאכים".
במקום השלישי ממוקמת הפרסומת "Summer Sale" של סופר-פארם עם 12% מהיקף השיחה. במקום הרביעי עם 11% מהיקף השיחה ברשת ממוקם הקמפיין של אתר הלוחות WinWin הכולל פרינט ושילוט חוצות.

22
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.