צפו בווידיאו: עידו סמואל בבית המשפט - "לא לקחתי שקל לכיסי"

גלובס tv עידו סמואל ויוסי שובל נעצרו הלילה בחשד להונאת משקיעים ■ אחד הקורבנות לכאורה בשיחה עם "גלובס": "בספטמבר 2008 שאלתי את סמואל מה מצב התיק. הוא אמר לי: 'התרסקנו לגמרי. לקחנו סיכון אגרסיבי והפסדנו הכול'"

"לא לקחתי שקל לכיסי, כל הכסף הופסד לצערי במשבר של 2008. לא הרווחתי אגורה מהדבר, וזה יוכח בבית משפט. לשמחתי יש ראיות, והאמת תצא לאור. הכול מתועד בבנקים, זה העברות בנקאיות".

את הדברים האלה אמר היום (ד') עידו סמואל, שנעצר הלילה יחד עם יוסי שובל בחשד להונאת משקיעים. במשטרה מעריכים כי מדובר בהונאה בהיקף של יותר מ-2.5 מיליון שקל.

"זה לא 2 מיליון", אמר סמואל לצוות גלובס TV בבית המשפט, במהלך הדיון על הארכת מעצרו. "זה סיפור מורכב, את הפרטים תקבלו בהמשך".

בתוך כך, "גלובס" שוחח היום עם אחד הקורבנות לכאורה בפרשה, שמגולל את סיפורו.

"בסוף 2007 חיפשתי אפיק להשקיע בו את כספי, שיאפשר לי להרוויח גם משוק יורד", סיפר הלקוח. "לפני כמה שנים הייתי בקורס 'פרקטיקה בשוק ההון' ב'ברוקר טוב', ויצא לי גם לשמוע את סמואל, שהציג את עצמו כמומחה ומקצוען בתחום האופציות. בחרתי להשקיע שם. סמואל אמר לי שהוא מנהל תיקים פרטיים עם מינימום של מיליון שקל. לאחר שנמסר לי מ'ברוקר טוב' שעומדת להיפתח קרן השקעות חדשה, שעוסקת בסיכון גבוה אך עם אפשרות לתשואה גבוהה מאוד, ראיתי בזאת הזדמנות להשקיע את כספי, על אף הסיכון הגלום בכך".

הלקוח העיד כי שאל את סמואל איפה הכסף יופקד, "והוא מסר לי כי בכמה חשבונות בנק, בפיזור, וזאת על מנת לא לחשוף את אסטרטגיית ההשקעה בבורסה בפני בנק אחד. שאלתי גם מי מנהל את התיק ביום-יום, ונמסר לי כי זה מישהו שהחברה מאמינה בו. נאמר לי שלא אדאג כי מלמעלה מפקח סמואל המומחה. בינואר 2008 העברתי סכום של 200 אלף שקל ל-'חן ניהול תיקים' בישיר השקעות, כפי שהונחיתי על-ידי 'ברוקר טוב'".

בספטמבר 2008 ביקש הלקוח למשוך את כספיו, אך לדבריו סמואל מסר כי הוא באמצע מסחר וביקש שיחזור אליו. "כעבור כמה ימים שלחתי לסמואל SMS ושאלתי מה מצב התיק", סיפר הלקוח. "סמואל ענה ב-SMS - 'התרסקנו לגמרי. לקחנו סיכון אגרסיבי והפסדנו הכול'. בצהריים שלחתי SMS - 'אני מודאג, מה שווי התיק שלי?'. סמואל שלח הודעה שהוא הפסיד הכל, ומתבייש בעצמו ובהפסדו. וכך, רק בגלל שיחת טלפון שאני יזמתי, התבשרתי כי הקרן נמחקה - וכי קיים אפילו חוב של 400 אלף שקל שסמואל סוגר אותו".