מ.א. המשיכה לאבד גובה: "עדיין מגמה שלילית בעסקי החברה"

לימור גרובר, מנהלת מחלקת מחקר Sell Side בבית ההשקעות פסגות: צפויה שחיקה של 2.2% ברווחיות הגולמית ל-29% מול רווחיות של 31.2% ברבעון המקביל ■ מחיר היעד יורד ל-14.1 שקל

מכתשים אגן הנמצאת בשליטת קבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר, ממשיכה לאבד גובה. גם היום רשמה המניה ירידה למרות ששוק המניות כולו היה חיובי.

לימור גרובר, מנהלת מחלקת מחקר Sell Side בבית ההשקעות פסגות, אומרת בעדכון שפרסמה היום כי אין ספק שמכתשים אגן נמצאת בצומת דרכים משמעותי מאד מבחינת עתיד החברה. רכישת אלבאו אמנם עשויה לתרום מספר יתרונות ובראשם הקרבה ללקוחות בצפון אמריקה והייצור הזול בארגנטינה אולם איננו יכולים להתעלם מהעיכוב בהתייצבות הענף.

מגמת השיפור שאפיינה את הרבעון הראשון ועוררה ציפיות לשינוי כיוון מבחינת התוצאות, אינה חוזרת על עצמה ברבעון השני שהתאפיין במזג אוויר בעייתי באירופה שפגע במכירות קוטלי פטריות הרווחיים יותר, בהתדרדרות מהירה בשער היורו, תחרותיות גבוהה באירופה שהובילה לשחיקת מחירים והמשך התחרות בצפון אמריקה כשגם שם נרשמו השפעות שליליות משמעותיות עקב מזג האוויר.

בעקבות כל אלה מעריכים כלכלני פסגות שחיקה של 2.2% ברווחיות הגולמית ל-29% מול רווחיות של 31.2% ברבעון המקביל (בנטרול מחיקות בגין מלאי ובגין בדיקת רשויות הבריאות בברזיל) ומול שיפור של 2.1% ברווחיות הגולמית ברבעון הראשון. "העלייה ברמת התחרות והעובדה שאנו מגיעים שוב לעונה בדרום אמריקה כשהענף לא יציב מעוררות חששות גדולים לגבי יכולת החברה להציג שיפור משמעותי ברווחיות במחצית השנייה".

גרובר צופה שמכתשים אגן תציג ברבעון השני הכנסות של כ-596 מיליון דולר, רווח תפעולי של כ-50 מיליון דולר ורווח נקי של כ-20 מיליון דולר בלבד. ב-2010 כולה צפויות הכנסות של כ-2.33 מיליארד דולר, רווח תפעולי של כ-187 מיליון דולר ורווח נקי של כ-75 מיליון דולר.

הפחתת התחזית לרבעון השני מובילה להפחתת מחיר היעד של פסגות מ-14.8 שקל ל-14.1 שקל. "מחיר יעד זה לוקח בחשבון שיפור משמעותי בתוצאות המחצית השנייה של 2010 וב-2011 והלאה, למרות התדרדרות הפעילות בשנים האחרונות".

לאור הנראות הנמוכה בדבר יכולת ההתייצבות של הענף והמגמה השלילית שעדיין מאפיינת את עסקי החברה, איננו חשים כי זהו הזמן הנכון להעלות המלצה למכתשים אגן ומעדיפים להמשיך ולהמתין לתוצאות בשטח של צעדי ההנהלה. לכן, למרות דיסקאונט קטן ולמרות תרומת רכישת אלבאו מותירים בפסגות המלצת תשואת חסר.

נציין כי בניגוד לפסגות, פרסמו היום שני בנקים זרים המלצות חיוביות על מכתשים אגן. בברקליס קפיטל מעניקים למניית החברה המלצת "תשואת שוק" עם מחיר יעד של 24 שקל למניה, גבוה ב-79% ממחיר הבסיס הבוקר בבורסת תל אביב. גם בבנק היפני נומורה (Numora) מעניקים מחיר יעד של 24 שקל למניה למכתשים אגן.