איפה החקירה נגד הרב מוטי אלון?

מה יש בה בדת שהיא שולחת 'חוטאים' לגיהינום - אך שותקת כש'החוטא' הוא כומר או רב

מה יש בה בדת שמעקם את שכלם הישר של רבים? מה מוצא צעיר מאמין בדת היהודית שגורם לו לרצוח פלסטינים או ראש ממשלה - בשם האלוהים, למען האלוהים, בשם העם, למען העם? מה מביא מוסלמים ונוצרים קיצוניים לעשות אותו דבר בשם ולמען אותו אלוהים, שהרי אלוהים יש רק אחד, והוא עוד לא גילה לנו למי הוא שייך.

מה יש בדת שמטריף את דעתם של אנשים עד שהם בועטים בכל ציווי דתי שיש בו ניצוץ של אנושיות וחמלה? מה יש בדת, בכל דת, שהופך אנשים לרעים, נקמנים, אכזרים, גזענים ועברייני מין? מה יש בדת שגורם לחלק מכוהניה ומנהיגיה הרוחניים לתמוך ולהסתיר ולהכשיר מעשי זוועה או זימה של "צאן מרעיתם"?

נבצר ממני להבין איך אנשים יכולים להאמין בדתות הגורמות לאנשים ולמנהיגים להיות כאלה.

השבוע היו לנו כמה חרדים בכותרות. היה חיים פרלמן שנחשד ברצח שני פלסטינים על לא עוול בכפם, מלבד היותם פלסטינים - ממש כמו שהורגים ושונאים יהודים רק כי הם יהודים. הדבר מוביל למחשבה הטרגית עד כמה היהדות, בוודאי החרדית, אינה שונה ממש מהאסלאם האיראני הקיצוני, למשל.

מלבד פרלמן היו שתי גופות של חרדים שנמצאו ירויות בשכונת מונטיפיורי בתל-אביב. יש חשד כי מדובר ברצח והתאבדות, אולי על "רקע רומנטי", כלומר הומוסקסואלי. חיזוק להשערה זו מקבלים אולי מהעובדה שהתקשורת החרדית, לאחר שדיווחה על האירוע, מיהרה להסיר את המקרה מסדר יומה, כאילו הדבר לא אירע מעולם.

הומוסקסואלים דתיים

בלי קשר בהכרח למקרה זה, נראה שנושא ההומוסקסואליות במגזר החרדי-דתי (וכמובן גם בחילוני) הולך וצובר תאוצה. ואולי דבר לא השתנה, ואנחנו רק שומעים על כך יותר.

התופעה בוודאי אינה חדשה, ואולי לא טבעי שנערים וגברים צעירים, הגדלים בתנאי בידוד דתיים, לא יחפשו לעצמם פורקן מיני במסגרת החברה שלהם וביניהם לבין עצמם. ולא רק צעירים, ולא רק סתם מאמינים, אלא גם רבנים, שהמפורסם בהם הוא מוטי אלון.

פורום תקנה קבע כי אלון הטריד וניצל מינית מספר גדול של נערים וצעירים שלמדו אצלו, וגם כאלה שלא למדו אצלו. לאחר חשיפת הפורום פרש אלון מהוראה - לא ביוזמתו ולא ברצונו, חשוב לציין, אלא במצוות הפורום והלחץ הציבורי.

בימים האחרונים דיווח עיתון "הארץ" כי נמצא רב אחר, שלמה דיכובסקי, שהציע לאלון משרת הוראה - למרות גילויי פורום תקנה והחלטותיו. דיכובסקי נימק, בין השאר, שלא ברור "אם פורום תקנה נקט את הדרך ההלכתית".

באמת? אז למה מטיחים החרדים בהומוסקסואלים החילונים שהם פיגולים, חזירים ומתועבים? לא משום שההלכה אוסרת יחסים בין זכר לזכר, כפי שהחרדים טענים? ואם כך קובעת ההלכה - זה לא חל על כולם, כולל חרדים ורבנים?

בחוגים הרבניים קיימת אותה תופעה הנפוצה בקרב הכמורה הקתולית: עושים הכול כדי להגן על תוקף הילדים והנערים כאשר הוא כומר או רב, אך משגרים אחרים שחטאו באותם מעשים לגיהינום. מי שנוהג כך אינו כהן דת, אינו איש דת, אינו אדם מאמין, אינו אדם שאלוהים, אם מותר לי להניח, מעוניין בו ובתפילותיו הצבועות.

איפה הפרקליטות?

שאלה אחרת היא היכן בדיוק הפרקליטות והמשטרה. כלומר, פורום תקנה נחשב רציני מאוד; הוא עשה תחקיר מקיף, יש בידיו עדויות נגד אלון. אנחנו קוראים שמאז הפרסום נוספו עוד עשרות תלונות.

איפה החקירה? למה השתיקה? למה חוסר המעש? מדוע מופלה הרב אלון לטובה לעומת חשודים אחרים בעבריינות מין? לא מספיק שהרבנים, כמו הכמרים, יוצרים קשר הסתרה והשתקה - גם המשטרה והפרקליטות צריכים לנהוג כך?

matigolan@globes.co.il