הענף שרשם בארה"ב את הצמיחה הגדולה ביותר ב-20 שנה: כדורגל

מאז 1990 כמות בני הנוער שמשחקים כדורגל בארה"ב הוכפלה, ל-4.04 מיליון שחקנים פעילים; ב-MLS החליטו שלא לאפשר ללנדון דונובן לעבור לאירופה במהלך הפגרה

ההצטרפות של תיירי הנרי לניו יורק רד-בולס בשבוע שעבר משכה אמנם את רוב הכותרות סביב הכדורגל בארה"ב. אבל היא היתה חלק משבוע שהציג את המהפכה שעוברת ה-MLS והכדורגל האמריקני בכלל במדינה.

מלבד הניסיון לצרף בכל מחיר שחקנים בכירים באירופה, באמצעות העלאת כמות השחקנים שלא ייחשבו תחת תקרת השכר לשלושה לקבוצה, החלו ב-MLS לעשות הכל כדי שלא לאפשר לשחקנים בכירים בליגה לצאת ולשחק במקביל בליגות האירופיות. אחרי שבעונות הקודמות איפשרה ה-MLS לשחקנים כדייויד בקהאם ולנדון דונובן להיות מושאלים בזמן הפגרה לליגות באירופה, הודיעו ראשי הליגה כי לא יאפשרו את המעבר של דונובן - הכוכב הגדול של נבחרת ארה"ב ולוס אנג'לס גלאקסי - לאברטון או למנצ'סטר סיטי המעוניינות בו, מאחר שלטענת הקומישינר דון גארבר, "הליגה לא יכולה לאבד את הכוכב הכי גדול שלה".

בתוך כך, פרסם ה"ניו יורק טיימס" סקר של התאחדות הכדורגל האמריקנית שמראה כי הכדורגל הוא הענף שרשם את שיעור הצמיחה הגדול ביותר בארה"ב מזה 20 שנה. מאז 1990, כמות בני הנוער שמשחקת כדורגל בארה"ב בקבוצות רשומות הכפילה את עצמה, ל-4.04 מיליון שחקנים. בתקופה האמורה, כמות שחקני הכדורגל בתיכונים עלתה גם היא ביותר מפי שניים, ל-730,106 שחקנים - שיעור הגידול הגבוה ביותר לענף ספורט כלשהו בארה"ב.

עוד עולה מהסקר כי כמות קבוצות הכדורגל נשים בקולג'ים עלתה ב-115% מאז אירחה ארה"ב את גביע העולם ב-1994, בעוד שכמות קבוצות הגברים בקולג'ים צמחו באותה תקופה ב-27.6%.