סלטי צבר נכנסת לתחום הממרחים בהשקעה של 5 מיליון שקל

משיקה סדרת ממרחים מצוננים תחת המותג "סלטי השף" של רפי כהן ■ מתכננת לכבוש כ-50% מהשוק תוך שנתיים

שנה לאחר השקת סדרת "סלטי השף" של צבר עם השף רפי כהן, מותחת החברה את המותג ונכנסת לקטגוריית הממרחים המצוננים בהשקעה של כ-5 מיליון שקל.

הכניסה לתחום הממרחים נעשית תחת המותג "ממרחי השף" וכוללת 6 סוגי ממרחים, בהם סחוג אדום, סחוג תימני, סחוג ירוק, טפנד זיתים, אריסה וחזרת.

פיתוח הסדרה החל לפני כחצי שנה מתוך כוונה לייצר סדרה ממותגת בשוק הממרחים המבוזר, בו אין שחקן אחד משמעותי אלא סדרה של יצרנים פרטיים קטנים.

לדברי מנכ"לית צבר, נילי צור, החברה מתכננת לכבוש בתוך שנתיים כ-50% מהשוק, המגלגל כ-60 מיליון שקל בשנה.

"במחקרים שערכנו לפני השקת הסדרה מצאנו כי קרוב ל-80% מהצרכנים משתמשים בממרחים על בסיס יומי, ולפיכך פוטנציאל הצמיחה של הקטגוריה הוא משמעותי, בעיקר נוכח העובדה שקטגוריית הממרחים המצוננים היא בתולית מבחינה שיווקית", אמרה צור.

לדבריה, "תמריץ נוסף לכניסה לתחום היה העובדה שלאחר השקת סדרת 'סלטי השף' של רפי כהן צמחה הקטגוריה כולה ב-11%, וקטגוריית הסלטים של צבר צמחה בכ-30% (נתוני נילסן). מדובר בצמיחה מנתח שוק של כ-31% ל-37.6%".

מנתונים שמפרסמת צבר עולה כי כ-60% מהמכירות בקטגוריה נובעות ממכירת מוצרי סחוג ובראשם הסחוג האדום, הסחוג הירוק והסחוג התימני. בסקר שנערך בחודש אפריל עבור צבר עלה כי 63% מהאוכלוסייה נוהגים לתבל את הארוחה בתבלינים ורטבים חריפים, ו-30% מלווים את הארוחה בסחוג. עוד מעדיפים הישראלים ממרח זיתים (20%) ואריסה (20%).

השקת הסדרה תלווה בקמפיין פרסומי באמצעות מקאן-אריקסון, בהשקעה של כ-1.2 מיליון שקל. הקמפיין יכלול סרטוני טלוויזיה בכיכובם של רפי כהן ולצדו ז'אק כהן.