הזרים הפסיקו למכור מניות: השקיעו ביוני כ-200 מיליון דולר

במניות ישראליות הנסחרות בחו"ל ■ מנגד, ביוני הסתכמו המימושים נטו באיגרות חוב ממשלתיות ובמק"מ הנסחרות בבורסה בת"א בהיקף של כמיליארד דולר

בנק ישראל פרסם היום (ב') את הדו"ח החודשי על השקעות של זרים בישראל ושל ישראלים בחו"ל לחודש יוני.

מהדו"ח עולה כי ביוני כמעט ולא נרשמה פעילות נטו של זרים בבורסה, ונרשמה בלימה של מימושי מניות שאפיינה את ארבעת החודשים האחרונים. מהחטיבה למידע ולסטטיסטיקה בבנק ישראל נמסר כי עיקר ההשקעות התרכזו בחברות מענף הפרמצבטיקה והן קוזזו בעיקר ע"י מימושים במניות מענף הכימיה.

במקביל, השקיעו תושבי חוץ במניות ישראליות הנסחרות בחו"ל בהיקף של כ-200 מיליון דולר. מנגד, ביוני הסתכמו המימושים נטו באיגרות חוב ממשלתיות ובמק"מ הנסחרות בבורסה בת"א בהיקף של כמיליארד דולר: במק"ם מימשו הזרים כ-600 מיליון דולר בעיקר בסדרה הנפדית בחודש יולי, ומימושים של כ-370 מיליון דולר באג"ח הממשלתיות, בעיקר הלא צמודות.

בגזרת ההשקעות הישירות בישראל נרשמו ביוני השקעות נטו של תושבי חוץ בישראל באמצעות הבנקים בהיקף של כ-300 מיליון דולר. עיקר ההשקעות התרכזו בענפי ההיי-טק.

בצד השני עולה כי בחודש יוני הסתכמו ההשקעות נטו של תושבי ישראל במניות זרות הנסחרות בחו"ל בכ-130 מיליון דולר. בעוד המשקיעים המוסדיים והמגזר העסקי השקיעו כ-270 מיליון דולר, משקי הבית מימשו כ-140 מיליון דולר.

באגרות חוב זרות הסתכמו ההשקעות נטו של ישראלים בכ-120 מיליון דולר. עיקרן בוצעו ע"י המשקיעים המוסדיים. ההשקעות הישירות של ישראלים בחו"ל הסתכמו ביוני בכ-150 מיליון דולר. ענפי ההשקעה העיקריים היו ענף הביוטק וענפי ההיי-טק.