מניית היום: ישראלית שפרסמה דו"ח חזק ומזנקת במחזור ענק

נובה פרסמה דו"ח חזק, והעלתה תחזיות לעתיד ■ המניה טסה 22% במחזור הגדול פי 17 מהממוצע ■ גבי זליגסון, נשיא ומנכ"ל נובה: "זכיותינו האחרונות יבואו לביטוי בגידול משמעותי בהכנסות במחצית השנייה של השנה"

ברשימת המניות הבולטות בוול סטריט היום בעליות חדות תוך מחזורי פעילות גבוהים בהרבה מהממוצע מצאנו את מניית חברת נובה מרחובות, ספקית פתרונות מטרולוגיה עצמאיים. המניה מזנקת במחזור הגבוה, נכון לרגע זה, פי 17 מהממוצע של החודשים האחרונים.

הסיבה לעלייה החדה - החברה דיווחה הבוקר על תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של שנת 2010. בשורה העליונה רשמה החברה הכנסות בסך 19.4 מיליון דולר, עלייה של 22% בהשוואה לרבעון הראשון של השנה. במרווח הגולמי נרשם שיא של 54%, עלייה מ-51% ברבעון הראשון של 2010 .

בשורה התחתונה הציגה החברה רווח נקי של 4.7 מיליון דולר על בסיס GAAP, או רווח מדולל של 0.18 דולר למניה. נובה נסחרת כיום בשווי שוק של 124 מיליון דולר כך שלפי הרווח הרבעוני הזה מכפיל הרווח של המניה כיום עומד על 6-7 בלבד.

החברה גם רשמה תזרים מזומנים חיובי מפעילות שוטפת בגובה של 6.3 מיליון דולר ודיווחה על האצה בחדירות ללקוחות חדשים של מערכות מדידה עצמאיות.

התחזית המעודכנת של החברה לשנת 2010 עומדת על הכנסות של 78-85 מיליון דולר. בהתבסס על תחזית הכנסות זו, החברה צופה רווחיות נטו של 21%-24% ב- 2010. נציין כי התחזית הקודמת של החברה לשנת 2010 היתה הכנסות של 61-66 מליון דולר, עם רווחיות נטו של 13%-17%.

גבי זליגסון, נשיא ומנכ"ל נובה, אמר כי "הרבעון השני היה רבעון מצוין, עם רמות שיא בהכנסות, ברווחיות ובתזרים המזומנים. תוצאות אלה משקפות את הצלחת האסטרטגיה שלנו שמתמקדת בהרחבת קוי מוצרים, הגדלת נוכחותנו במפעלי ייצור שבבים ובהמרת טכנולוגיות בקרה קיימות בטכנולוגיה של נובה".

"הפרמטרים הפיננסיים של תעשיית המוליכים למחצה (סמיקונדקטורס) ממשיכים להיות חזקים, כפי שמשתקף מהכרזות על הקמה של 15 מפעלים חדשים, כשחלקם מוקמים מהר מהצפוי. קצב המעבר בין טכנולוגיות ממשיך להיות מהיר, ואנו מוצאים כי לקוחות משלבים את פתרונות המטרולוגיה שלנו לשימוש בטווח רחב יותר של דורות טכנולוגיים ואפליקציות. במקביל, הצלחנו להגדיל את הערך של המוצרים הקיימים שלנו על ידי הוספת תכונות והגדלת הפונקציונליות, ומוצרים אלה נקלטו היטב אצל לקוחותינו במהלך הרבעון".

"זכיותינו האחרונות הביאו לביקוש גבוה לפתרונות המטרולוגיה שלנו, והדבר יבוא לביטוי בגידול משמעותי בהכנסות במחצית השנייה של השנה, ככל ששיעורי הרחבות מפעלי הייצור ממשיכים לעלות. במקביל, ההכרזות האחרונות שלנו על חדירה ללקוחות חדשים בתחום פתרונות המטרולוגיה העצמאיים, מניחים בסיס יציב לצמיחה עתידית. העובדה שנובה משחקת כיום תפקיד משמעותי הרבה יותר בתחום ייצור המוליכים למחצה מובילה את החברה לשיעור צמיחה יוצא דופן".