המנהל המיוחד של חפציבה: להשאיר את דו"ח הביקורת חסוי

לביהמ"ש הוגש דו"ח הביקורת הסודי לגבי ג'רוזלם גולד מקבוצת חפציבה ■ בין היתר עלה חשד כי לפני התמוטטות הקבוצה בוצעו העברות כספים מחשבונות ג'רוזלם שלא לקידום עסקי החברה

‎‎שנתיים לאחר שהחל בחקירה שנועדה לאתר את כספי קבוצת חפציבה (בפירוק), שלפי החשד הבריח הבעלים לשעבר של הקבוצה, בועז יונה - הגיש אתמול (ג') המנהל המיוחד של הקבוצה, עו"ד יצחק מולכו, לבית המשפט המחוזי בירושלים את דו"ח הביקורת החקירתית הסודי לגבי חברת ג'רוזלם גולד מהקבוצה.

‏‏מולכו ביקש מבית המשפט להורות כי הדו"ח יהווה חומר חסוי, שהעיון בו מותנה באישור בית המשפט. לטענתו, הסיבה לכך נעוצה בעובדה שהדו"ח נערך במסגרת התוכנית להסכם הפשרה עם מחזיקי אג"ח של החברה, שמטרתה בין היתר היא לברר את החשדות, לפיהן לפני התמוטטות הקבוצה בוצעו העברות כספים בהיקף ניכר מחשבונות ג'רוזלם שלא למטרת קידום עסקי החברה.

בין השאר עלה חשד כי הכספים שימשו לשם רכישת נכסים שלא נמצאו עד היום או שבוצעו בהם פעולות שאינן כשרות, שיאפשרו הגשת תביעות נגד ג'רוזלם.

מולכו טען כי הדו"ח מהווה שלב מקדמי לקראת קבלת החלטה בעניין הגשת הליכים משפטיים, ובשלב זה אין מקום לחשוף את המידע שנמצא בו לרשות הנתבעים הפוטנציאליים בהליכים המשפטיים.

‏‏בית המשפט עודכן כי בהתאם להסכם הפשרה עם בעלי האג"ח, בחר המנהל המיוחד את משרד פיירדקס לבצע את הבדיקה החקירתית, עבורה קיבל עד כה תשלום של 225 אלף שקל, כאשר הכנ"ר אישר לפיירדקס תשלום נוסף של 40 אלף שקל, לאחר שחרג ממכסת השעות שהוקצבה לו.

סך התקציב שעומד למולכו כי לבצע את החקירה הוא 2.5 מיליון שקל, שממומן על-ידי הכספים שמוחזקים על-ידי הנאמן ושייכים לנושים. ‏‎‎‏

מולכו קיבל בשנת 2008 את אישור בית המשפט לבצע את תוכנית החקירה כדי לבחון את החשד להברחות הכספים שביצע בועז יונה ולנסות לאתרם. החקירה שביצע מולכו נעשתה במקביל לחקירה שערכה שמטרה בנושא, ושתוצאותיה קיבלו ביטוי בעונש שנגזר על יונה.