משרד התחבורה: תעריפי הנסיעה במונית יתייקרו ממחר ב-5%

העלאת התעריפים נובעת מההתייקרות התשומות לנהגי המוניות ■ השר ישראל כץ גם מקים אתר אינטרנט חדש לכל המידע על קווי התחבורה הציבורית, לטובת הנוסע הישראלי

משרד התחבורה פועל לקידום הנסיעה בתחבורה הציבורית. המשרד, בראשות השר ישראל כץ הודיע היום (א') על העלאת תעריפי הנסיעה במוניות; ועל הקמת אתר אינטרנט חדש שמרכז את כל המידע על קווי התחבורה הציבורית בישראל, לטובת הנוסע הישראלי.

החל ממחר (ב') תעריפי הנסיעה במוניות יתייקרו ב-4.95%, כמו גם מחירי הנסיעה בקווי השירות העירוניים והבינעירוניים של המוניות, וזאת בהתאם לצו הפיקוח על מצרכים ושירותים שנחתם על-ידי משרדי האוצר והתחבורה. תעריף הנסיעה במונית מחושב על-פי תעריף התחלתי קבוע בתוספות מחיר, בהתאם למספר פעימות המונה שנרשם עד ליעד.

ממשרד התחבורה נמסר כי העלאת התעריפים נובעת מההתייקרות התשומות לנהגי המוניות - כמו דלק, תחזוקת הרכב ועוד.

מחיר ההתחלתי של נסיעה במונית נשאר כפי שהיה עד כה - 11.1 שקל, אולם קצב פעימות המונה השתנה באופן המשקף את העלאת התעריפים האמורה. התעריף עבור הזמנת מונית בטלפון יהיה 4.5 שקלים במקום 4.3 שקלים, והתעריף עבור נוסע שלישי במונית יהיה 4.2 שקלים במקום 4 שקלים עד כה. התוספת שנהגי מוניות גובים עבור נסיעה מנמל-התעופה בן-גוריון לא תתייקר ותישאר 5 שקלים.

פורטל קווי התחבורה בישראל

בנוסף, משרד התחבורה יעלה מחר לאוויר אתר אינטרנט חדש - פורטל קווי התחבורה בישראל (בכתובת BUS.GOV.IL) כחלק ממרכז מידע ארצי המציע לנוסעים מידע מפורט על כלל קווי השירות בתחבורה הציבורית וברכבת ישראל. המידע כולל את מסלולי הנסיעה, מיקום התחנות, לוחות זמנים של הנסיעות ושינויים שבוצעו במסלולי ההסעה.

שר התחבורה ציין כי מרכז המידע הארצי הוא חלק משורה של צעדים שמנהיג המשרד בתחבורה הציבורית, במטרה לגרום לציבור להעדיף את התחבורה הציבורית על הרכב הפרטי.

השר כץ אמר כי במהלך הימים הקרובים ייחנך גם מוקד טלפוני, שיאפשר לקבל את כל המידע על קווי התחבורה הציבורית, גם בטלפון וגם באמצעות שליחת מסרונים (sms).

באתר החדש ניתן גם לחשב את מסלול ההגעה המהיר ביותר בין נקודות מוצא ליעד, לרבות שילוב נסיעה עם הרכבת. המידע יכלול בין היתר את קווי השירות הנדרשים אל נקודת היעד, מועדי הנסיעה, מספר האוטובוסים הנדרשים ליעד, תחנות "החלפה", פירוט משך זמן הנסיעה, מחיר הנסיעה ושם מפעיל השירות.

האתר יכלול את כל מפעילי התחבורה הציבורית בישראל: אגד, אגד תעבורה, אפיקים, ג.ב. טורס, גלים, דן, מטרודן, מטרופלין, נתיב אקספרס, סופרבוס, עלית, קווים, קונקס, שירותי אוטובוסים מאוחדים ורכבת ישראל.

האתר כולל גם משוב המאפשר לפנות בשאלות ובהצעות למשרד התחבורה או לכל אחד ממפעילי התחבורה הציבורית וכן לדרג את חוות-דעתם ושביעות-רצונם מהשירות החדש.