היום שלאחר הריבית: הדולר התחזק ב-0.45% וחצה רף ה-3.8

המטבע האמריקני קבע שער יציג של 3.817 שקלים ■ האירו נחלש ב-0.26% וקבע שער יציג של 4.8176 שקלים ■ בנק ישראל החליט אתמול להותיר הריבית במשק על כנה ברמה של 1.75%

יום לאחר הודעת הריבית: הדולר התחזק היום (ג') ב-0.447% במסחר הבין-בנקאי וקבע שער יציג של 3.817 שקלים. לעומת זאת, האירו נחלש ב-0.26% וקבע שער יציג של 4.8176 שקלים. במועד קביעת היציגים בארץ, נסחר הדולר בהתחזקות של עד 0.5% מול המטבעות העיקריים, האירו והליש"ט.

כמדי חודש, עם קביעת השערים היציגים, האופציות על הדולר פקעו על בסיס השער היציג שנקבע ע"י בנק ישראל. האופציות על שער האירו נקבעו על-פי שער זה והשער המצטלב בין הדולר והאירו, כפי שנדגם במערכות המידע של "בלומברג" זמן קצר לפי השער היציג, ובמקרה שלנו - 1.2611 דולר.

נזכיר כי בנק ישראל, בראשותו של הנגיד סטנלי פישר, החליט אתמול להותיר את ריבית הבסיס במשק על כנה ברמה של 1.75%, בהתאם לתחזיות המוקדמות בשוק. הבנק הדגיש כי האינפלציה ב-12 החודשים האחרונים הסתכמה ב-1.8% (סביב אמצע תחום היעד) למרות העלייה החדה במחירי הדיור. הבנק מציין גם שציפיות האינפלציה ירדו מתחת לגבול העליון של היעד (3%), מה שהניע אותו להותיר את הריבית על כנה.

בהודעת הריבית הנוכחית, בניגוד לחודש שעבר, בנק ישראל השמיט את ההערה הנוגעת לעליית מחירי הדירות, כאחד הגורמים שהשפיעו על החלטת הריבית. כזכור, בחודש שעבר הדגיש הבנק את "הקצב המהיר" במחירי הדיור, אולם הפעם הושמטה לחלוטין הערה זו.

[לאתר המט"ח]