משה אדרי במו"מ לרכישת שותפות בחברת ההפקות "עלמה"

על-פי ההערכה צפוי אדרי לרכוש כ-50% מהחברה, ולא ברור אם יבקש לידיו את השליטה עליה

מפיק הקולנוע משה אדרי מרחיב את פעילותו בשוק הקולנוע המקומי. ל"גלובס" נודע כי אדרי, העומד בראש חברת הקולנוע הישראלית "יונייטד קינג", מנהל בימים אלה משא-ומתן מתקדם לרכישת שותפות בחברת "עלמה הפקות" של אריק ברנשטיין.

על-פי ההערכה, אדרי אדרי לרכוש כ-50% מהחברה, ועדיין לא ברור אם יבקש לידיו את השליטה עליה.

ברנשטיין הוא אחד המפיקים הוותיקים בתעשייה המקומית. בעברו היה שותף בחברת "מטר פלוס" של עמי אמיר, ולאחר שדרכי השניים נפרדו בשנת 2004 יצא לדרך חדשה בחברת "עלמה הפקות". בין היתר עמד מאחורי הפקות דוקומנטריות מוערכות כמו "מדינת היהודים", "סוף עונת התפוזים", "6 ימים ביוני" ו"תיק לא סגור" אודות רצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל. בימיו ב"מטר" היה שותף ברנשטיין להפקות כמו "החמישייה הקאמרית" ו"הבורגנים".

מדובר במהלך משמעותי, למרות שעל-פי הערכות העסקה אינה בקנה-מידה גדול. כניסה של חברה גדולה ומסחרית לשותפות בחברת הפקה קטנה מעידה על מצבו של השוק הישראלי, בו יש קושי קיומי לחברות עצמאיות. זאת, למרות שברנשטיין הוא אחד המפיקים הבולטים בשוק הישראלי.

בשוק ההפקה המקומי היה מי שאמר היום (ג') כי הדבר נובע משליטתם של מונופולים בשוק ההפצה והרכש ושמירת הזכויות על היצירות בידי גופי השידור. "אם אתה לא יכול להביס אותם - הצטרף אליהם", אמר אותו גורם.

אין זו הפעם הראשונה שאדרי נותן את חסותו לחברות הפקה ישראליות עצמאיות. בעבר כבר ביצע אדרי עסקאות שותפות עם חברות ההפקה "טופיה" ו"מטרו".

ברנשטיין סירב להגיב או להתייחס. דובר חברת "יונייטד קינג" מסר: "איננו נוהגים להתייחס למהלכים עסקיים, בין אם הם קורים ובין אם לא".