אפריקה מתחייבת: לא יהיה הסדר חוב באפריקה נכסים

רשות ני"ע מפנימה את לקחי הסדר האג"ח באפריקה ישראל: העמידה שורה של דרישות כתנאי לרישום למסחר של האג"ח של אפריקה נכסים

בפעם האחרונה שאפריקה ישראל רשמה למסחר אג"ח שהנפיקה למוסדיים זה נגמר בדרמה גדולה, ראו ערך אג"ח ט'. היום, כשהחברה הבת אפריקה נכסים מבקשת לרשום למסחר אג"ח משלה וללא ביטחונות (סדרה ג'), מציבה בפניה רשות ני"ע שורה של דרישות כתנאי לרישום הנייר למסחר. כך עולה מתשקיף מדף מתוקן שפרסמה היום (ג') החברה.

בשל כך, אפריקה נכסים מתחייבת שהיא אינה בוחנת אפשרות להגיע להסדר חוב עם מחזיקי האג"ח או עם נושים אחרים. בנוסף, דירקטוריון החברה בחן את יכולת החברה לעמוד בהתחייבויותיה והצהיר כי "לא קיים חשש סביר שהחברה לא תוכל לעמוד בהתחייבויותיה הקיימות והצפויות בהגיע מועד פירעונן".

מעבר לכך, אפריקה נכסים נדרשה לפרסם דו"ח תזרים מזומנים חזוי מאוגוסט 2010 ועד ליוני 2012. החברה צפויה להערכתה להישאר בסוף התקופה עם יתרה חיובית (מקורות פחות שימושים) של 43 מיליון שקל. אפריקה נכסים מביעה אופטימיות רבה לגבי אמון השוק בה, והיא צופה שתצליח לגייס חוב של 256.3 מיליון שקל בתוך ארבעה חודשים.

ריבית שנתית של 4.4%

אפריקה נכסים, סיימה את המחצית הראשונה של השנה ברווח סמלי של 384 אלף שקל, לעומת רווח של 91 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. לחברה תזרים מזומנים חיובי מפעילות שוטפת בהיקף של 111 מיליון שקל, והיקף ההתחייבויות מסתכם ב-4.4 מיליארד שקל.

נכסי הנדל"ן המניב של החברה בישראל נמצאים בפארק המדע בקריית ויצמן, קריית המדע במגדל העמק, גלובל פארק בלוד ופארק רחובות. בחו"ל החברה מחזיקה בקניון קוטרוצ'ן ברומניה, קניון פאלאס פלורה וקניון פאלאס פרדוביצה בצ'כיה ובפרויקט איירפורט סיטי בסרביה. בנוסף, אפריקה נכסים פועלת בתחום המגורים במדינות: צ'כיה, רומניה, בולגריה, הונגריה, לטביה ופולין.

לחברה שלוש סדרות אג"ח המדורגות כולן בדירוג נמוך של "B" עם אופק שלילי. אג"ח א' בהיקף של כ-260 מיליון שקל, ג' - בהיקף של 500 מיליון שקל ו-ד' בהיקף של 100 מיליון שקל.

אג"ח ג' אותה מעוניינת אפריקה לרשום למסחר היא צמודת מדד ונושאת ריבית שנתית של 4.4% המשולמת פעמיים בשנה. הקרן אמורה להיפרע ב-5 תשלומים שנתיים שווים החל ממאי 2011 ועד למאי 2015.