ת"א חתמה בעליות: המעו"ף הוסיף 1.1%, ח"ל זינקה 3.2%

בסיכום שבועי איבד המעו"ף 2% ■ סלקום הוסיפה 0.65% אחרי הדו"חות ■ החברה לישראל עברה לרווח של 157 מיליון דולר ■ עליות בבורסות העולם וצפי לפתיחה חיובית בוול סטריט

הבורסה בת"א שינתה היום כיוון לאחר נעילה שלילית אמש ונסחרה משך כל היום (ה') ביומו בעליות שערים על רקע עליות השערים בבורסות העולם היום - המדדים המובילים רשמו עליות של יותר מאחוז. בסיכום שבועי איבד המעו"ף 2% מערכו ואילו מניות הנדל"ן הוסיפו אחוז אחד השבוע. בשעה זו החוזים העתידיים בוול סטריט מאותתים על עליות בפתיחת המסחר היום, על רקע ירידה חדה מהצפוי בתביעות לדמי אבטלה. גם הבורסות האירופאיות נסחרות בעליות. עם פתיחת המסחר בת"א היום פקעו האופציות על מדדי המעו"ף והבנקים לחודש הנוכחי - האופציות על מדד המעו"ף פקעו בשער של 1,135.34 נקודות, והאופציות על מדד הבנקים פקעו ב-1,211.69 נק'. מחזור המסחר בתל אביב הסתכם היום בסכום של כ-2.19 מיליארד שקל (כולל מחזור הפקיעה עצמו, כאמור).

כלכלני בנק לאומי מעריכים כי "בנק ישראל יותיר את הריבית במשק על כנה למשך חודשים, אלא אם העלייה במחירי הדירות תימשך. במצב כזה, הריבית הריאלית תהיה שלילית". הכלכלנים מתייחסים גם לשוק הנדל"ן הרותח, ומציינים כי "עדיין משתקף מצב של עודפי ביקוש לדירות, וביטויו הוא בהמשך עליות המחירים".

עונת הדו"חות לרבעון השני בת"א ממשיכה בישורת האחרונה, כשהיום ממשיכים לזרום לשוק הדו"חות הכספיים של החברות שטרם דיווחו. בין המדווחות היום - חברת סלקום, והחברה לישראל. בזירת המאקרו המקומית, הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה תפרסם היום את נתוני הרכישות בכרטיס אשראי ע"י צרכנים פרטיים בחודש יולי, ואת ההוצאה הלאומית לבריאות בגין שנת 2009.

הבורסה בוול סטריט קטעה אמש רצף של 4 ימי ירידות וסיימה בעליות בשיעור מירבי של 0.8%. זאת, למרות נתוני המאקרו החלשים - הזמנות למוצרים בני קיימא עלו פחות מהצפי, ומכירות הבתים החדשים ביולי שנפלו בקצב המהיר ביותר לשפל היסטורי. היום צפויים להתפרסם בארה"ב התביעות הראשוניות לדמי אבטלה שצפויות לרשום עלייה. החוזים העתידיים לקראת המסחר היום עולים כרגע עד 0.2%.

בהמשך לוול סטריט, באסיה הבורסות המובילות ננעלו במגמה מעורבת שבין עלייה של 0.8% לירידה של 0.1%. ההנג-סנג ירד על רקע תוצאות כספיות מאכזבות של ענקית הביטוח הסינית China Life Insurance. באירופה הבורסות נסחרות היום בעליות שערים של עד 0.5%.

האם אנחנו בדרך למיתון עולמי? מיטב המומחים ממליצים...

סלקום והחברה לישראל מדווחות

חברת סלקום רשמה ברבעון השני זינוק של 17.7% ברווח הנקי שהסתכם ב-326 מיליון שקל, זאת, לאחר עלייה של 29% בהכנסות מתוכן ושירותי ערך מוסף. סך ההכנסות עלה ב-5.2% ל-1.691 מיליארד.

החברה לישראל רשמה רווח נקי של 157 מיליון דולר ברבעון השני, לעומת הפסד של 157 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2009. הרווח הכולל לתקופה הסתכם ב-301 מיליון דולר לעומת הפסד של 88 מיליון דולר אשתקד. המכירות ירדו ב-13%. חברת הספנות צים עברה לראשונה מאז פרוץ המשבר העולמי לרווח תפעולי ועלייה בהכנסות.

קבוצת דלק הגישה אתמול את עמדתה במחלוקת לוועדת ששינסקי לבחינת המדיניות הפיסקלית בנוגע למשאבי נפט וגז. החברה טוענת כי "כל הגדלה בשיעור דמי התמלוגים הקבועים בחוק הנפט קרי, זכויות רישיונות וחזקות קיימים, תהא בלתי חוקית ופסולה מיסודה. הזכויות נוצרות בשלב מתן הרישיונות והן תקפות כל עוד הרישיונות קיימים".

[לאתר המעו"ף]