לקראת פתיחת שנת הלימודים: המלצות לאפליקציות לתלמידים

שנת הלימודים כבר ממש בפתח, וכדי שלא ישעמם לתלמידים בשיעור - הנה כמה אפליקציות שיכולות לעשות את העבודה

אחרי חופש גדול וארוך, במיוחד עבור ההורים, ישובו בשבוע הבא תלמידי ישראל אל הכיתות. לצד הילקוטים החדשים, יומני הנוער והעפרונות המחודדים, ילוו את מרבית התלמידים בשנה הקרובה, גם מכשירי הטלפון שלהם, שהפכו לחלק כמעט בלתי נפרד מחיי הילדים והנוער היום.

בהחלט קשה למצוא היום תלמידים שמסתובבים בלי טלפון, ורבים מהם אף מחזיקים טלפונים חכמים במיוחד.

הטלפונים החכמים מאפשרים הורדת שלל אפליקציות מתוחכמות יותר ופחות, שחלקם גם יכול להקל על התלמידים עם ההתמודדות עם שיעורי הבית, מערכת השעות ושאר החוויות הלא תמיד נעימות בכיתה, כמו שיעורי מתמטיקה למשל.

לרגל פתיחת שנת הלימודים ברביעי הקרוב, "גלובס" מציג כמה אפליקציות לשלוש מערכות ההפעלה החכמות המובילות בשוק הישראלי.

בחנות האפליקציות של ה-iPhone אפשר למצוא, למשל, 25 אלף ערכים של בריטניקה, וגם את המילון של בבילון שיילך עם התלמיד לכל מקום.

במערכת אנדרואיד של גוגל ניתן להוריד אפליקציה שתכיר לתלמיד את ערי הבירה בעולם. במערכת ההפעלה למכשירי נוקיה, סימביאן, תמצאו אפליקציה שתרענן את הידע המתמטי עם פתרון בעיות ותרגול החומר.

אייפון (אפל)

myHomework

אפליקציית myHomework מנסה לעשות סדר ולרכז את כל מטלות התלמיד, כמו שיעורי בית ועבודות, במקום אחד. היא מעוצבת כמו פנקס עם סימניות צבעוניות, כשניתן להפריד בין הייעודים של המשימות. ניתן גם לקבל חיווי על משימות שעדיין לא בוצעו או על כאלה שמועד ההגשה שלהן קרוב. עלות: חינם.

iBookmark Lite

אם אתם מהתלמידים שאוהבים להקליט את ההרצאות שלכם ואחר כך להקשיב להן בבית, אז האפליקציה הזו בהחלט תעזור. הרעיון ביישום iBookmark Lite הוא האפשרות לסמן נקודות ציון לאורך הקטע המוקלט, כך שניתן יהיה להגיע אליו מאוחר יותר. עלות: חינם.

Britannica

אחד מהיתרונות של טלפונים חכמים היא האפשרות לקבל מידע חשוב בכל מקום. משתמשי האייפון יכולים לקבל את האנציקלופדיה של בריטניקה ישירות אל המכשיר שלהם. האנציקלופדיה מציעה מאגר גדול של מידע, הכולל מעל 25 אלף ערכים שכל אחד מהם נבדק על-ידי צוות החברה. האפליקציה מאפשרת לאחסן את כל המידע על המכשיר, כך שאין צורך בחיבור לאינטרנט. ניתן לחפש אירועים לפי תאריך ולקבל אפשרויות חלופיות למידע שאתם רוצים. עלות: 20 דולר.

iBabylon

מי שמתקשה לקרוא באנגלית יוכל להיעזר בתוכנת התרגום בבילון, שכבר מוכרת כמעט לכל משתמש מחשב. מי שחייב לתרגם מילים, גם כשהוא נמצא בכיתה או סתם מסתובב במדינה זרה, יוכל להיעזר בגרסה מיוחדת לאייפון בשם iBabylon, שמציעה לתרגם למספר שפות במקביל, כולל עברית וגם מספר מילונים מובנים ותרגום מונחים. עלות: 3 דולר.

אנדרואיד (גוגל)

A Timetable

מערכות שעות מנייר זה כבר מזמן פאסה ולארגן את מערכת השעות של הלימודים על-גבי לוח השנה של הטלפון, זה לפעמים קצת מסובך ולא תמיד הכי יעיל. אפליקציית A Timetable מאפשרת, בניגוד ליומן הפנימי של הטלפון, לקבל תצוגה בלשוניות, לקבוע שיעורים שלא מופיעים כל שבוע ולצבוע בצבעים את השיעורים שקשורים אחד לשני, כדי שניתן יהיה להבדיל ביניהם בקלות. עלות: חינם.

StudyDroid Flashcards

אם אתם מהתלמידים שאוהבים ללמוד עם כרטיסיות, קודם כל אנחנו שמחים לבשר לכם, שכשתגיעו לפסיכומטרי, הכרטיסיות יהיו החברות הצמודות ביותר. אבל בינתיים, האנדרואיד שלכם יכול להיות כבר עכשיו כרטיסיה, עליה תכתבו מושגים ותהפכו את הצד של הכרטיסייה הווירטואלית בשביל לראות את התשובה. האמת, זה הרבה יותר יעיל מלסחוב חבילת כרטיסיות בתוך התיק. עלות: חינם.

World Capitals

אם אתם לומדים גיאוגרפיה ואתם חייבים למצוא שיטה ללמוד את שמות ערי הבירה של מדינות רבות בעולם, האפליקציה בשם World Capitals תבחן את הידע שלכם ותנסה לשפר לכם אותו. בהחלט אידיאלי למי שלא בקיא ורוצה להכיר קצת שמות מרחבי הגלובוס. עלות: חינם.

Study Blaze

למידה ארוכה בשעות הלילה יכולה להיות מתסכלת כשאתם נמצאים במקום בו התאורה לא ממש טובה. אם אין לכם ברירה, האנדרואיד יכול להפוך גם לפנס באמצעות אפליקציה בשם Study Blaze. היישום ישתמש במסך שלכם בשביל לספק לכם תאורה חזקה שניתן לקבל במספר צבעים. עלות: חינם.

סימביאן (נוקיה)

Elements Touch

אם אתם תלמידי תיכון במגמות ביולוגיה, כימיה ופיזיקה, אתם תשמחו לדעת שבמקום לסחוב את טבלת היסודות המודפסת על נייר, ניתן לגשת אליה בכל עת ממכשיר הנוקיה שלכם בצורה ויזואלית, המציגה גם את המשקל האטומי, טמפרטורת הרתיחה, המסה והצפיפות. עלות: חינם.

Wikipedia Reader

כל תלמיד, וכנראה גם רוב גולשי האינטרנט, מכירים בחשיבותה של וויקיפדיה. האנציקלופדיה הפתוחה הזו מאפשרת לקבל חומר רב, ובדרך כלל גם יחסית איכותי, כשרוצים למצוא מידע מסוים לצורך שיעורי בית או כתיבת עבודה.

המידע הזה יכול להוות ערך רב כשנמצאים בשיעור והמורה שואלת שאלה. במקום להסתמך רק על מחשב נייד, וויקיפדיה מציעה אפליקציה משלה הכוללת מידע רב, כולל שמירת היסטוריית חיפוש ותמיכה בעברית. עלות: חינם.

Handwriting Calculator

אם יש לכם כבר מכשיר מגע של נוקיה, תוכלו להוריד את אפליקציית המחשבון הזו, שמאפשרת לכתוב את התרגיל בכתב יד על-גבי מסך המגע של הטלפון ולקבל את התשובה.

מלבד חישובים פשוטים ניתן לבצע גם חישובי טריגונומטריה, לוגים ואפילו לשמור את היסטוריית החישובים. עלות: חינם.

MathsBrain

האפליקציה הזו תרענן את היכולות המתמטיות שלכם, שצברו חלודה במהלך חודשי הקיץ. היא מאפשרת להתחרות עם אנשים מכל העולם בפתירת בעיות מתמטיות או פשוט לתרגל את החומר, בהתאם לגיל התלמיד. עלות: חינם.