התיאטראות בתגובה לאמנים: "נביא את מיטב ההצגות לאריאל"

כך מצהירים הנהלות התיאטראות הציבוריים, לאחר ש-36 אמנים פרסמו ביום חמישי מכתב בו הם "מביעים שאט-נפש מכוונת הנהלות התיאטרון להופיע באולם החדש באריאל"

הנהלות התיאטראות הציבוריים בישראל פרסמו תגובה משותפת, בה נכתב כי יופיעו "בכל מקום בו ישנם אזרחים ישראליים שוחרי תיאטרון ישראלי, ובתוכם היכל התרבות החדש באריאל". לדבריהם, "נכבד את ההשקפות הפוליטיות של השחקנים והיוצרים לגבי אריאל, אולם נביא לשם את מיטב ההצגות של התיאטרון הישראלי". כך מדווחים בגלי צה"ל.

ההצרה מגיעה זמן קצר לאחר תגובתה של שרת התרבות, לימור לבנת, למכתב האמנים מיום חמישי. "יש להשאיר את הוויכוח הפוליטי מחוץ לחיי התרבות והאומנות", כתבה השרה הערב (שבת) בתגובה על מכתבם של 36 שחקנים ומחזאים, בו הודיעו יחרימו את היכל התרבות באריאל, בשל היותו מחוץ לתחומי הקו הירוק.

בעקבות ההתפתחויות הגישו חבר-כנסת אלכס מילר מ"ישראל ביתנו", תושב אריאל, וחבר-כנסת כרמל שאמה מ"הליכוד" בקשה דחופה לדיון בנושא בוועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת. כמו כן הוקמה ברשת החברתית "פייסבוק" קבוצה הקוראת להחרמת האמנים, לפי שעה הקבוצה מונה כ-200 חברים.

השרה לבנת אמרה כי ההודעה הינה חמורה ועלולה ליצור קרע בחברה. "לכל אזרח בישראל קיימת הזכות לצרוך תרבות בכל מקום בו יבחר", נכתב בהודעתה. היא הוסיפה קריאה למנכ"לי התיאטראות לקיים כמתוכנן את לוח המופעים באריאל לצד שאר חלקי הארץ.

על המכתב שנשלח ביום חמישי להנהלות תיאטרון הבימה, הקאמרי, בית ליסין, באר-שבע, חיפה והחאן חתומים, בין השאר, דרור קרן, איתי טיראן, רמי הויברגר, אולה שוק-סלקטר, יוסף סוויד, יהושע סובול וכן כלת פרס ישראל, רנה ירושלמי.