לשכת הרמטכ"ל: סרן ארז אפרתי ישוחרר מצה"ל ולא יקבל שכר

אפרתי, מאבטח הרמטכ"ל לשעבר, הודה כי תקף מינית בחורה בנמל ת"א - ונדון ל-8 שנות מאסר ■ לשכת הרמטכ"ל: עפ"י פקודות הצבא, חייל שנגזר עליו מאסר אינו זכאי לקבל שכר מצה"ל

לשכת הרמטכ"ל החליטה כי סרן ארז אפרתי, שתקף מינית בחורה בנמל תל-אביב, הורשע ונשלח ל-8 שנות מאסר, ישוחרר מצה"ל ב-16 בספטמבר ולא יקבל שכר מהצבא.

ההחלטה נמסרה היום (ג') לאריה אבנרי, יו"ר הנהלת תנועת אומ"ץ, בעקבות פניית התנועה אל הרמטכ"ל בנושא לפני כחודש.

"על-פי פקודות הצבא, חייל שנגזר עליו עונש מאסר אינו זכאי לקבל שכר מצה"ל. לפיכך, עם גזירת דינו של אפרתי, אין הוא מקבל שכר מצה"ל", כתבה רב סרן נטע שמריהו-ויגרט, עוזרת הרמטכ"ל, בתשובתה לאבנרי.

לעניין סוגיית המשך שירותו של אפרתי בצבא, נמסר מלשכת הרמטכ"ל כי "בהתבסס על סיום ההליך המשפטי בעניינו של אפרתי, נעדכן כי התקיימה ועדה להתרת חוזים בעניינו, אשר המליצה לשחררו מהצבא - המלצה אשר אושרה על-ידי ראש אגף כוח-אדם".

לפני חודש הודה אפרתי, מאבטח הרמטכ"ל לשעבר, כי בנובמבר 2009 תקף מינית בחורה בנמל תל-אביב. בעקבות הודאתו הורשע אפרתי בעבירות של ניסיון לבצע מעשה סדום וחבלה חמורה. בית המשפט המחוזי בתל-אביב הטיל על אפרתי עונש של 8 שנות מאסר בפועל, שנתיים מאסר על-תנאי, פיצוי של 150 אלף שקל למתלוננת וקנס של 20 אלף שקל.

"בית המשפט לא הצליח לקבל הסבר וגם לא קצה קצהו של הסבר, גם לא מפיו של הנאשם, שיכול להניח את הדעת, כיצד זה אדם בעל נורמות וערכים - כפי שתואר אפרתי על-ידי כל מכריו מילדות ועד שלב זה בחייו - יכול להתנהג באופן ברוטלי וחסר אנושיות כלפי צעירה שאין לו כל קשר עימה", כתבו השופטים חאלד כבוב, דפנה אבניאלי ומאיר יפרח, במסגרת גזר הדין.