שטח פרסום: לוגואים של מותגים יופיעו על המפות של גוגל

ענקית החיפוש השיקה השבוע בארה"ב תוכנית פיילוט פרסומית חדשה על גבי שירות Google Maps, המציעה ללקוחות אופציה לשבץ לוגואים מסחריים על גבי שירות המפות הפופולרי

ענקית החיפוש גוגל השיקה השבוע בארה"ב תוכנית פיילוט פרסומית חדשה על גבי שירות המפות שלה (Google Maps), המאפשרת למותגים מסחריים לשלם בעבור האפשרות שהלוגו של החברה שלהם יופיע על גבי המפות של גוגל ויציין את המיקום הפיזי של בית העסק או הסניף - כך מדווח מגזין "אדוורטייזינג אייג'".

התוכנית מושקת בארה"ב עם 4 לקוחות מרכזיים: בנק אוף אמריקה, בנק HSBC, רשת הקמעונאות Traget וחברת האחסון Public Storage. עם הזמן, כל בית עסק יוכל לרכוש את שטח הפרסום הרלוונטי לו במפות של גוגל, ובו יופיע הלוגו של החברה.

ככל שיותר ויותר חברות יצטרפו למיזם הזה - המפות של גוגל יתמלאו באייקונים מסחריים, אולם ענקית החיפוש מבטיחה כי האלגוריתם שלה יידע לחזות מה צרכנים מחפשים והיכן, ובהתאם יציג בפניו את האייקונים המסחריים המתאימים לו.

"מפרסמים לא יוכלו לשלם כדי להגדיל את הנוכחות שלהם או להבטיח שהם יופיעו על גבי המפה בפני כל משתמש", הסביר מנהל המוצר מט לסקי. לדבריו, המטרה היא להגדיל את השימושיות של המפות שגוגל מציעה, ולכן החברה גם תבחר בדרך שמרנית שלא תעמיס על הגולש.

הפיצ'ר החדש, יש לציין, נוסה בפיילוט באוסטרליה ובניו-זילנד במהלך 6 החודשים האחרונים, כשבין המפרסמים היו גם מקדונלד'ס וענקית הדלק BP.

גוגל לא הסכימה לחשוף את מודל התמחור, קרי כמה מפרסמים יצטרכו לשלם בעבור הליך מיתוג שכזה, אבל הסכימה לחשוף כי מפרסמים ישלמו רק כאשר הלוגו שלהם ייחשף בפועל.