HP ניצחה במאבק ותרכוש את 3PAR שזינקה 230% בשבועיים

דל הודיעה על פרישתה מהמרוץ ותקבל מ-3PAR עמלת ביטול בסך של 72 מיליון דולר ■ HP רוכשת את חברת איחסון המידע ב-33 ד' למניה המשקף לה שווי של 2.1 מיליארד ד'

קרב השליטה על חברת 3PAR (סימול: PAR) הסתיים היום בניצחונה של HP , לאחר שחברת דל הודיעה על פרישתה מהמרוץ בו עלה מחיר המניה 4 פעמים. זאת, לאחר ש-HP העלתה את מחיר למניה ל-33 דולר, המשקף לחברה הנרכשת שווי של 2.1 מיליארד דולר. מאז ה-13 באוגוסט זינקה המנייה מרמה של 10 דולר לרמתה הנוכחית המשיקה לרמת הצעת הרכש מ-HP, זינוק של 230%.

3PAR המייצרת מוצרי איחסון מידע המשמשים בתחום ענן המיחשוב, הסכימה להצעתה של HP, לאחר שהגדירה את ההצעה כ"עדיפה". ההצעה הקודמת של דל עמדה על 32 דולר למניה לאחר שהקפיצה את הצעת הרכש מרמה של 27 דולר, אך לפני שהפכה ההצעה לפומבית, הציבה HP רף גבוה יותר היום, זאת למרות שדל הצעה גם להגדיל את העמלות שתפריש לחברה על ביטול ההסכם ועל חוזי המכירה החוזרים רבי השנים.

דל הצהירה היום כי אין בכוונתה להתמודד מול ההצעה האחרונה של HP. "ביצענו צעדים שקולים במהלך תהליך התימחור והחלטנו לסיים את המו"מ הזה" אמר דיויד ג'ונסון, סגן נשיא בכיר לאסטרטגיה תאגידית בדל. דל תקבל מ-3PAR סך של 72 מיליון דולר כעמלה על ביטול ההתקשרות ביניהן.