צפו בווידיאו מקידוח הנפט של לפידות באשדוד: "אנחנו מצפים שיהיה כאן מאגר נפט; מוקדם לנתח הפוטנציאל"

גלובס tv כך אומר רמי מטמון, האחראי לתפעול הקידוח ■ החרדים תושבי האזור מוחים על המפגע הסביבתי: "זה עושה רעש איום ונורא; הם פשוט הרגו פה את הנוף לגמרי"

קדחת הנפט בעיצומה ונדמה שכולם רוצים לקחת חלק בחגיגה. במיקום יוצא דופן במרכזה של שכונה ז' באשדוד צץ לפתע לפני חודשיים מגדל קידוח נפט לתדהמתם של תושבי המקום. המתקן, כידוע, שייך ללפידות חלץ .

מדובר למעשה בקידוח ישן שהתבצע באזור לפני יותר מ-30 שנה וממנו הופקו 200 אלף חביות נפט. הקידוח נסגר לבסוף בשל חוסר כלכליות, נטען בזמנו. רמי מטמון הוא האיש שאחראי לתפעול הקידוח הנוכחי באשדוד. מטמון השתתף כבר בכ-60 קידוחים אלה שהתחילו מעומק של 200 מטרים והגיעו עד כמעט 6 ק"מ מתחת לפני השטח. בין השאר הוא לקח חלק בקידוחיו של טוביה לוסקין מגבעות ב"מגד 4" ו"במגד 5" וברזומה שלו עוד קידוחים רבים נוספים ברחבי ישראל.

"אנחנו מצפים שיהיה כאן מאגר נפט", אומר מטמון. "אחרי 3 טסטים נדע להעריך את הכמויות והפוטנציאל וכל הדברים. זה שלב מוקדם לנתח מה הפוטנציאל כאן למטה".

בינתיים, התושבים החרדים במקום מוחים על המפגע הסביבתי. אחד התושבים אמר לגלובס TV: "זה עושה רעש איום ונורא. מעבר לזה שזה מייצר המון עשן ופיח. זה מטרד לשם מטרד ואני לא מדבר על הנוף שהם פשוט הרגו אותו פה לגמרי".

לפידות נפט אשדוד / צלם: גלובס טי.וי
 לפידות נפט אשדוד / צלם: גלובס טי.וי