מגדל מאחדת את התפעול בסוכנויות ביטוח הגדולות שבבעלותה

מקימה חברה ייעודית בניהול יוני קופרמן שתספק בקרה תפעולית וסליקה של הסדרים פנסיוניים ופיננסים לסוכנויות הקבוצה: מבטח-סימון, שגיא יוגב ושחם

קבוצת ביטוח והפיננסים מגדל, בניהול יונל כהן, מאחדת את מערך התפעול של כלל סוכנויות ניהול ההסדרים הפנסיוניים והפיננסים שלה. מגדל הינה השחקן הגדול ביותר בשוק ההפצה הפנסיונית והיא מחזיקה בין היתר בסוכנות הגדולה בישראל - מבטח סימון, בניהול אריק יוגב המשמש גם כמנכ"ל מגדל סוכנויות.

במגדל הודיעו היום על הקמת חברה ייעודית ליישום בקרה תפעולית וסליקה של הסדרים פנסיוניים ופיננסים במטרה לייעל את שירותי הבק-אופיס בסוכנויות הקבוצה. החברה תיתן שירותים אילו לסוכנויות הקבוצה; מבטח-סימון, שגיא יוגב, שחם וכן לסוכנים וליחידות תפעול נוספות הפועלות במסגרתה וזאת למול כלל היצרנים הפנסיוניים והפיננסים בשוק.

בעתיד אמורה החברה לשרת גם גורמים נוספים הפעילים בתחום הביטוח הפנסיוני והפיננסי, כשכבר עם הקמתה היא תקלוט את עובדי הסוכנויות בתחום התפעול, מערכות המידע והגבייה המהווים כ-400 עובדים. בראש החברה החדשה יעמוד יוני קופרמן שהצטרף לאחרונה לקבוצת מגדל לאחר ששימש כמנכ"ל מנהלת ההסדרים השנייה בגודלה בענף - תמורה של קבוצת כלל ביטוח.

לדברי יונל כהן, שצמח כסוכן ביטוח וניהל לאורך שנים את מבטח סימון, "התמורות שחלו בשנים האחרונות בעולם הביטוח הפנסיוני מחייבות הקמת גורם תפעולי מרכזי לייעול מערכות התפעול ומערכות המידע של הסוכנויות. המערך המאוחד יתפעל הסדרים פנסיוניים בסדר גודל של כ-8 מיליארד שקל והקמתו מהווה נדבך נוסף בחיזוק מערך סוכנויות הבית של הקבוצה", אמר.

המהלך של מגדל חשוב מעצם היותו ראשון ובשל כך שמגדל מחזיקה בזרוע הסוכנויות הגדולה ביותר בשוק. מגדל אינה קבוצת הביטוח היחידה שנדרשה לנושא איחוד תפעולי של הסוכנויות שבבעלותה. זה זמן שבקבוצת הפניקס בוחנים את סוגית מיזוג שלוש סוכנויות ניהול ההסדרים הפנסיונים הגדולות שבשליטתה: אגם, שקל וקלע. מאז השלימה את רכישת הבעלות בשקל, בהפניקס בוחנים את שאלת המיזוג בין הגופים תוך מציאת מענה ליעילות תפעולית של הגוף הממוזג. עם זאת, בשלב זה לא ברור כיצד הפניקס תפעל לאור כך שלסוכנויות בבעלותה מערכות תפעול טובות ומוכחות - כל אחת בנפרד, ולאור כך שטרם התקבלה שם החלטה סופית בנושא.