גבי קמפוס, לשעבר סמנכ"ל 888, עובר למתחרה פוקרסטארס

קמפוס ששימש עד לאחרונה כמנכ"ל Dragonfish, חטיבת B2B של המתחרה 888, מונה למנכ"ל PokerStars ■ ישי שיינברג יכהן כסמנכ"ל טכנולוגיה, ובנו מארק ימונה ליו"ר

את 888 ופלייטק , שתיים מענקיות ההימורים המקוונים שצמחו בארץ, כמעט כולם מכירים. לעומתן, PokerStars, ממפעילות הפוקר המקוון הגדול בעולם, פחות מוכרת, למרות שמייסדיה הם ישראליים לשעבר.

כפי שחשפנו כאן בעבר, PokerStars, אחת מענקיות הענף שעדיין נותרו פרטיות, הוקמה על ידי ישי שיינברג ובנו מארק, שהיגרו לקנדה לפני כשני עשורים אך שורשיהם ניטעו בארץ. שיינברג האב (ששמו המקורי הוא ישעיהו) החל את דרכו המקצועית כמתכנת בסניף IBM בארץ, והוא ובנו דוברי עברית רהוטה.

הזווית הישראלית העיקרית של החברה הייתה ונותרה העבר של מייסדיה, אך לאחרונה נוספה לה זווית נוספת. ל"גלובס" נודע כי גבי קמפוס, מי שכיהן עד לאחרונה כמנכ"ל Dragonfish - חטיבת ה-B2B של המתחרה 888 - מונה למנכ"ל PokerStars וייכנס לתפקידו בתחילת אוקטובר. עד אז מתפקד קמפוס כיועץ לא תפעולי עבור החברה, ומקפיד לבקר במשרדי החברה באי מאן (Isle of man) ובקוסטה ריקה. קמפוס אישר ל"גלובס" את דבר מינויו, אך סירב להרחיב את הדיבור על כך.

ישי שיינברג, שכיהן עד היום כמנכ"ל, ימשיך לכהן כסמנכ"ל טכנולוגיה בכיר, ואילו בנו מארק ימונה ליו"ר החברה. במכתב לעובדי החברה, כתב מארק שיינברג כי "ישי ואני נמשיך להיות מעורבים בקביעת הכיוון האסטרטגי של החברה ומינוף ההצלחה שיצרנו מרגע הקמת החברה". שיינברג הוסיף, "אנו מתרגשים מהפרק החדש בחיי החברה, ומצפים לכניסתו לתפקיד של קמפוס".

ואכן, עבור שיינברג מדובר במהלך לא קטן. זו הפעם הראשונה בתולדות החברה שמייסדיה מוסרים את המושכות למנכ"ל חיצוני, וזזים הצידה כדי להחדיר דם חדש למסדרונותיה.

עוקפת את החוק בארה"ב

עבור קמפוס מדובר בקפיצת מדרגה רצינית. PokerStars נחשבת לאחת מענקיות הפוקר המקוון (החברה מהווה איום לא קטן על מתחרתה PartyGaming), והמצב הנוכחי של 888 (ראו מסגרת) מדרדר את יתרונותיה התחרותיים. קמפוס שימש כמנכ"ל זרוע B2B של 888 עד יוני האחרון, ובמהלך כהונתו הפכה הזרוע לאחד ממנועי הצמיחה המשמעותיים של החברה. קמפוס (34) הצטרף לחברה הישראלית לפני שלוש שנים, ובתחילת דרכו בה שימש כסמנכ"ל חטיבת המוצרים (Head Of Offering), עד שהתמנה לפני כשנה לתפקידו האחרון.

ובחזרה למקום עבודתו החדש של קמפוס. לפני כשבעה חודשים פרסם המגזין "פורבס" כתבה נרחבת על PokerStars, ובה העריך כי הכנסותיה השנתיות עומדות על 1.4 מיליארד דולר והרווח הנקי מתקרב לחצי מיליארד דולר. PokerStars ממשיכה לפעול בתוך ארה"ב, למרות שהחוק האמריקני אוסר את פעילותן של חברות דוגמתה, והיא כאמור, בחרה לתת ניסוח משלה לחוק, כפי שציינה בתגובה לכתבה ב"פורבס" כי "החברה סבורה שהחוק שחוקק לא שינה את מעמדו החוקי של הפוקר המקוון, וכי הוא מתייחס אך ורק להימורי ספורט".

5 שנים להנפקת 888: המניה בשפל, החברה מפסיקה לחלק דיבידנד

בעוד PokerStars ממשיכה לפרוח (לפחות לפי הערכות), 888 מתקשה להתרומם, ולראיה - מחיר המניה שעומד כרגע על 46 פני, ומשקף שווי חברה צנוע של 244 מיליון דולר ותשואה שלילית של 59% מתחילת השנה.

אחת הסיבות העיקריות להמשך המומנטום השלילי במניה היא החלטת החברה להפסיק ולחלק דיבידנד - לראשונה מאז הוקמה, וזאת על רקע ההתדרדרות בהכנסותיה. בדו"ח הכספי שפרסמה החברה לפני כשבועיים, ציינה 888 כי "מתוך רצון לתמוך בצמיחה העתידית ולאפשר לחברה לבצע רכישות, החברה לא תחלק דיבידנד ביניים - עבור מחצית השנה הראשונה - וסכום הדיבידנד השנתי ייקבע עם פרסום התוצאות השנתיות".

888 סיימה את המחצית הראשונה של 2010 עם הכנסות של 130.2 מיליון דולר - גידול של 11% לעומת המחצית המקבילה ב-2009. הרווח הנקי לפני מס נפל באופן חד ל-8.4 מיליון דולר, לעומת 14.9 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. בניכוי מס נותר לחברה רווח נקי של 2.7 מיליון דולר, לעומת 8.1 מיליון דולר בתקופה המקבילה.