באיזה מגדל מתמקמים eBay, קרן פימי והשף חיים כהן?

כולם שכרו שטחים במגדל אלקו בת"א‏ ■ המגדל, בדרך יגאל אלון, שנמצא בשלבי בנייה מתקדמים, מתנשא לגובה של 45 קומות ■ דמי השכירות למשרדים: 103-133 שקל למ"ר

ענקית המסחר האלקטרוני, ‏Ebay‏, קרן ההשקעות פימי בראשות ישי דוידי והשף הטלוויזיוני חיים כהן שכרו שטחי משרדים ומסחר במגדל המשרדים אלקו בתל אביב, אותו בונות החברות אמפא נדל"ן, אלקטרה נדל"ן ואלקטרה השקעות.

המגדל, בדרך יגאל אלון, שנמצא בשלבי בנייה מתקדמים, מתנשא לגובה של 45 קומות בשטח כולל של כ-60 אלף מ"ר להשכרה. שטחה של כל קומה כ-1,500 מ"ר וחניון הבניין יכלול כ-1,100 מקומות חנייה.

אתר המסחר האלקטרוני הגדול בעולם, ‏Ebay‏, שכר במגדל שטח משרדי של כ-3,000 מ"ר בקומות 18 ו-19 במגדל תמורת דמי שכירות שנתיים של כ-3 מיליון שקל. דמי השכירות החודשיים עומדים על 103 שקל למ"ר, כשהמחיר מגלם גם שטחי חניה. תקופת השכירות היא 5 שנים, עם אופציית הארכה.

קרן ההשקעות פימי, שהיא קרן ההשקעות הפרטית הגדולה בישראל, מרחיבה את שטחי משרדיה, שהיום מצויים במגדל רובינשטיין שבדרך מנחם בגין בתל אביב, ולצורך כך שכרה במגדל אלקו כ-750 מ"ר בקומה 40 בחוזה שכירות לתקופה של 10 שנים. זאת תמורת דמי שכירות שנתיים של כ-1.2 מיליון שקל, כלומר 133.3 שקל למ"ר לחודש.

השף חיים כהן, שמוכר מתוכניות הבישול בערוצים 1 ו-2 בטלוויזיה, שכר שטח מסחרי של 400 מ"ר בקומת המסחר הקרקעית של המגדל לצורך פתיחת מסעדה חדשה. זאת תמורת שכר דירה שנתי של כמיליון שקל, כלומר 208.3 שקל למ"ר לחודש. גם כאן תקופת השכירות היא 5 שנים, עם אופציית הארכה.

לדברי זוהר לוי, מנכ"ל אמפא נדל"ן, "עודף הביקושים לשטחים זמינים בטווח הזמן של השנה-שנתיים הקרובות יצר מגמה של עלייה במחירי השכירות".

החברות המחזיקות במגדל השכירו בו משרדים בשטח 4,125 מ"ר לחברת בית הפרקליטים בחודש מארס תמורת 50 מיליון שקל ב-10 שנות שכירות. משרד עורכי הדין גולדפרב שכר בדצמבר האחרון שש קומות בשטח 8,750 מ"ר תמורת דמי שכירות בהיקף של 12 מיליון שקל לשנה ואילו משרד הפרסום אדלר-חומסקי שכר ב-2009 חמש קומות במגדל. הנהלת מגדל אלקו שוכרת את הקומה העליונה של המגדל, שתוכנן על ידי משרד האדריכלים יסקי מור סיון.