עידו סמואל יישאר במעצר עד תום ההליכים; "לא ניתן לתת בו אמון"

סמואל נאשם בהונאת משקיעים במיליוני שקלים ■ השופטת חיותה כוחן: "במהלך הדיונים התרשמתי באופן ישיר מלשונו החלקלקה של סמואל, מעודף ביטחונו העצמי ומיהירותו"

בית המשפט המחוזי בתל-אביב קבע הבוקר (ה') כי עידו סמואל, המואשם בהונאה שיטתית של משקיעים, יישאר במעצר עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

"לא ניתן לתת אמון בסמואל, והמסוכנות הנשקפת ממנו גבוהה", כתבה השופטת חיותה כוחן במסגרת החלטתה על הארכת המעצר. "סמואל הציג בפני שירות המבחן חזות של אדם הגון והרחיק את עצמו מהמעשים, תוך שהוא תולה את האשמה בגורמים חיצוניים, כולל המשקיעים עצמם. ואולם, מצג זה אינו מתיישב עם הממצאים העובדתיים לגביו. במהלך הדיונים התרשמתי באופן ישיר מלשונו החלקלקה של סמואל, מעודף ביטחונו העצמי ומיהירותו", ציינה כוחן.

עוד הדגישה השופטת כי נגד סמואל תלוי ועומד כתב אישום בגין איומים, והמכלול "מטיל עליו צל כבד".

כזכור - פרקליטות מחוז תל-אביב, באמצעות עו"ד ניר ביטון, הגישה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב כתב אישום נגד עידו סמואל ויוסי שובל. כתב האישום עוסק בשתי פרשיות: פרשיית "ביברוקר בע"מ", בה נאשמים סמואל ושובל; ופרשיית "ברוקרטוב", בה נאשם סמואל בלבד.

על-פי כתב האישום, הנאשמים הבטיחו לנפגעים, בכוונה לרמותם, כי כספם יושקע באפיקים סולידיים וכי השקעותיהם תישאנה רווחים נאים. הנאשמים העבירו לחלק מהנפגעים ערבויות להבטחת הונם, ועל בסיס מצג-השווא העבירו הנפגעים את כספם לנאשמים ולחשבונות "ביברוקר".

לאור מצג-השווא ועל סמך האמון שנתנו הנפגעים בנאשמים, הנפגעים העבירו ל"ביברוקר" ולנאשמים בהזדמנויות רבות, בהעברות בנקאיות, שיקים וכסף מזומן בסכום של כ-1.2 מיליון שקל.

על-פי כתב האישום, בפועל הנאשמים גנבו את כספי המשקיעים ושלשלו את הכסף לכיסם הפרטי, לניהול שוטף של "ביברוקר", לניכיון שיקים ולצדדים שלישיים.

על-פי כתב האישום, סמואל, שאינו בעל רישיון ייעוץ על-פי חוק הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות, היה הבעלים הבלעדי של חברת "ברוקרטוב בע"מ", והקים 5 "קרנות גידור" אשר באמצעותן יוכלו משקיעים, אותם גייס במירמה ותוך מצג-שווא, להשקיע את כספם בשוק ההון.

הנפגעים העבירו לסמואל בהזדמנויות רבות, בהעברות בנקאיות, שיקים וכסף מזומן בסכום של יותר מ-5 מיליון שקל. סמואל, חרף הבטחתו למשקיעים - בכתב ובעל-פה, בעצמו ובאמצעות אחרים - כי יגביל את עצמו להפסד שלא יעלה על 20%, השקיע את הכספים באופציות מעו"ף שמהוות השקעות בסיכון גבוה והפסיד את כל כספי הנפגעים.

עוד נכתב בכתב האישום כי סמואל העביר לנפגעים, כדי להונות אותם, מידע טלפוני, דו"חות חודשיים רשמיים של "ברוקרטוב" ואי-מיילים, לפיהם ההשקעה שלהם נושאת תשואה רווחית - כאשר בפועל כספם ירד לטמיון, לעיתים אף ימים ספורים לאחר הפקדת הכסף בקרנות הגידור.

סמואל מואשם בקבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות (ריבוי עבירות), גניבה בידי מורשה (ריבוי עבירות), קשירת קשר לביצוע פשע (ריבוי עבירות), רישום כוזב במסמכי תאגיד (ריבוי עבירות) ועבירת איומים.

שובל מואשם בקבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות (ריבוי עבירות), גניבה בידי מורשה (ריבוי עבירות), וקשירת קשר לביצוע פשע (ריבוי עבירות).