קונטיפי תימכר לפרוקטר אנד גמבל; תקבל מיידית 15 מיליון דולר

החברה, שפיתחה התקן לעצירת דליפת שתן, תקבל עד 100 מיליון דולר לפי עמידה באבני-דרך

חברת ConTIPI, שמפתחת התקן דמוי טמפון למניעת דליפת שתן, חתמה על הסכם למכירתה בשלבים לתאגיד מוצרי הצריכה פרוקטר אנד גמבל . לפי ההסכם, תקבל קונטיפי 15 מיליון דולר במזומן ובהדרגה תוכל לקבל עד 100 מיליון דולר באבני דרך כתלות במכירות. כדי לקבל את מלוא הסכום, על החברה להגיע למחזור מכירות של מעל 180 מיליון דולר.

בין החברות מתקיים כבר מ-2007 הסכם הפצה בתמורה לתמלוגים, בהיקף של עד עשרות מיליוני דולרים. ההסכם הנוכחי יחליף את הסכם ההפצה, כאשר התנאים הכוללים דומים. קונטיפי סירבה להגיב לדברים.

שיווק: משנה הבאה

הפעילות העסקית המשותפת של שני הגופים נמצאת יחסית בחיתוליה, עם פיילוטים במספר מדינות בעולם. למוצר כבר יש אישור מהרשות האמריקנית למזון ותרופות, ה-FDA, אך הוא עדיין אינו משווק בארה"ב. ההשקה צפויה במהלך 2011.

קונטיפי יוצאת דופן בנוף הביומד הישראלי, משום שהמוצר שלה צפוי להימכר כמוצר צריכה, בהפצה דרך רשתות הפארם ובתי המרקחת, ללא מרשם רופא (אך בהמלצת רופא). החדירה לשוק הזה באופן עצמאי, היא קשה ביותר ודורשת משאבי שיווק רבים, כפי שהוכיחו למשל בעיות הנזילות של חברת אינטרקיור הבורסאית, שמשווקת גם היא מכשיר רפואי דרך בתי מרקחת.

לכן השותפות עם גוף כמו פרוקטר אנד גמבל היא קריטית עבור החברה. פרוקטר, אותה מנהל רוברט (בוב) מקדולנד, היא אחת החברות המובילות בעולם בשיווק והפצה של מוצרי צריכה, עם נתח שוק גדול בתחום ההגיינה הנשית העולמי. כמו-כן עוסקת החברה גם בתחום הבריאות. לכן שיתוף הפעולה עם קונטיפי הולם את פרופיל עסקיה במדויק.

המוצר של קונטיפי הוא התקן שמוחדר לנרתיק של האישה שסובלת מדליפת שתן בעקבות צניחת רצפת האגן. ההתקן יוצר לחץ קל באזור, אשר מונע את הדליפה. החברה מייעדת את המוצר בעיקר למקרים קלים של דליפת שתן, אשר בדרך-כלל אינם מטופלים אלא על-ידי פיזיותרפיה או בתחבושות שסופגות את השתן לאחר שברח.

הפתרונות הקיימים היום לבעיה, מיועדים לרוב רק למקרים חמורים, והם כוללים בין היתר ניתוחים לחיזוק רצפת האגן, ניתוחים לחסימה חלקית של דרכי השתן והתקנים וגינליים להרמה של רצפת האגן, כמו אלה של קונטיפי, אך גדולים, לא נוחים ורב-פעמיים, שנרכשים רק בהזמנה מיוחדת ובמרשם רופא.

פרוקטר לא חושפת

קונטיפי נוסדה בחממת ל.נ. בחיפה בידי ד"ר אילן זיו, שגם מנהל אותה. גם חברת קפיטל פוינט, שמחזיקה בחממות אופקים ומיט"ג, היא בעלת מניות קטנה בה, עם 4.6%. לפי נתוני חברת המחקר IVC, החברה גייסה גם מהמשקיע הפרטי משה ברנר.

לפי דו"חות הרבעון השני של קפיטל פוינט, אחזקתה בחברה מוערכת ב-3.9 מיליון שקל נכון לסוף 2009, ומכאן נגזר שווי לקונטיפי של כ-84.78 מיליון שקל.

עד היום הושקעו בחברה כ-3 מיליון דולר, כאשר הסבב האחרון התבצע לפי שווי של 24 מיליון דולר.

קונטיפי התנהלה בשנים האחרונות תחת מעטה של חשאיות חריג לחברת חממה, ואף לאחר שנודע שלחברה הסכם עם פרוקטר אנד גמבל, המידע שהפיצה על פעילותה היה דל, ככל הנראה לבקשת התאגיד שחשש לעורר את המתחרים.