המו"מ על רכישת פסגות לקראת סיום: נותרה מחלוקת על השיפוי

הדד-ליין: 28 בספטמבר ■ ג'רמי בלנק, נציג יורק בישראל, כבר מוכן להתפשר ולהוריד את מחיר פסגות

עסקת המכירה של פסגות, הנמצאת בבעלות יורק, לאיפקס נמצאת בישורת האחרונה - הדד-ליין לסגירתה הוא יום ג' הבא, 28 בספטמבר. ג'רמי בלנק, נציג יורק בישראל, כבר מוכן להתפשר ולהוריד את מחיר פסגות, והמחלוקת העיקרית כעת היא בשאלת השיפוי. עם זאת, בלנק לא מוכן להאריך את תקופת המו"מ מעבר לתאריך שנקבע ולו ביום אחד, גם במחיר ביטול העסקה.

איפקס ישראל, בניהולה של זהבית כהן, דורשת באמצעות פרקליטיה עוה"ד אהוד סול ואילנית לנדסמן יוגב ממשרד הרצוג פוקס נאמן כי יורק תתחייב לתת שיפוי מלא במקרה שיוטל קנס כספי על פסגות בעקבות החקירה, בין אם במסגרת עסקת טיעון ובין אם בהחלטת בית משפט. עוד דורשת איפקס כי יורק תשפה אותה בגין הוצאות משפטיות של פסגות ובגין כל נזק שייגרם לפסגות, כולל פגיעה, אם תהיה, ברישיון ניהול הנכסים של בית ההשקעות. את יורק מייצג עו"ד דוד חודק ממשרד גרוס קלינהנדלר ושות'.

כאשר רכשה יורק את פסגות מידי בנק לאומי, בשנת 2006, עמדה פסגות במרכזה של חקירת רשות ניירות ערך (פרשת גבי רביד). במקרה זה, הפרשה הסתיימה בעסקת טיעון. לאומי שיפה במלוא הסכום את פסגות ובמסגרת עסקת הטיעון שילם קנס של 25 מיליון שקל.

שמועות עקשניות טוענות כי עמדתו הנוקשה של בלנק נובעת מכך שגוף אחר, כנראה קרן השקעות זרה, מתעניין ברכישת פסגות. ב-28 בספטמבר נגמרת תקופת ה- NO SHOP(תקופת ההתחייבות של יורק לאיפקס באשר לבלעדיות במשא ומתן) ויורק תוכל לנהל מו"מ עם גופים אחרים. עם זאת, לא מן הנמנע כי שמועות אלו נועדו להפעיל לחץ על כהן להתפשר.

לפי המתווה המקורי של העסקה, שנחתם בדצמבר האחרון, תרכוש איפקס 76% מפסגות תמורת 2.36 מיליארד שקל, המשקף לפסגות שווי של 3.1 מיליארד שקל. ברם, חקירת רשות ניירות ערך הביאה לדרישת איפקס להפחתה במחיר. טווח ההנחה המדובר הוא 7%-10%, המשקף הנחה של 160-230 מיליון שקל במחיר ושווי של 2.8-2.9 מיליארד שקל לפסגות.