"הכרם" תשווק את מותג הוודקה ההולנדי "ואן גוך" בישראל

זהו רכש שלישי של מותג אלכוהול אטרקטיבי בידי הכרם, אחרי ערק קעוער ווודקה סטוליצ'ניה

חברת הכרם, שבסוף הרבעון תיאלץ להיפרד ממותגי האלכוהול הנחשבים של תאגיד האלכוהול הצרפתי "פרנו ריקארד", חתמה במהלך חג הסוכות הסכם עם חברת ארודן, יבואנית וודקת הפרימיום "ואן גוך", לשיווק והפצה בלעדיים של מותגי הוודקה שלה בישראל.

"ואן גוך" היא וודקה הולנדית מוערכת, שמצטיינת בעיקר במגוון הטעמים שלה (במיוחד פופולריים בישראל טעם ה"מוחיטו מינט" וה"דאבל אספרסו").

החברה, שהוקמה על-ידי דן שקל (לשעבר מנכ"ל ג'יימס ריצ'רדסון) ורותם נרדי-בוטל, מדווחת על היקף מכירות של 25 מיליון שקל בשנה, בעיקר בחנות הדיוטי פרי בנתב"ג.

יצוין כי מדובר במותג חדש יחסית: הוודקה יובאה לישראל לראשונה ב-2007, ולפי ארודן היא הצליחה להכפיל את מכירותיה לשוק הישראלי בכל אחת מ-3 השנים שבהן היא משווקת בישראל.

דן שקל, מבעלי החברה, מחזיק בזיכיון לשיווק הוודקה וכן מותגי אלכוהול נוספים בשווקים שונים ברחבי העולם.

ביחד עם "ואן גוך" תהנה הכרם גם מהזכות להפיץ בלעדית בישראל את "סוויט קרוליינה" (שילוב של וודקה ותה) ואת מותג הוודקה XXO.

מבחינת חברת הכרם מדובר בסגירת מעגל: המפיץ הראשון של "ואן גוך" בישראל, חברת טמפו, היא זו שקיבלה את סל המוצרים האטרקטיבי של "פרנו ריקארד" (תחל בשיווק והפצה במקום הכרם החל מינואר 2011).

מדובר ברכש שלישי ברציפות של מותג אלכוהול אטרקטיבי בידי הכרם, אחרי ערק "קעוער" ווודקה "סטוליצ'ניה", שמעניין יהיה לראות כיצד תבדל אותה החברה מ"ואן גוך" מכיוון שבחלק מהנישות, מדובר במותגים מתחרים.