ה-iPad ומחשבי הלוח לא פוגעים במכירות הנטבוקים, בינתיים

דו"ח של חברת המחקר NPD מראה כי רק 13% רכשו iPad כחלופה למחשב הנייד; השאר (87%) רכשו את מחשב הלוח כ"אביזר נוסף" למוצר קיים ולא כתחליף לנטבוק

לפני שהחלו ההערכות בדבר כוונת אפל להשיק את ה-iPad, יצאו אנליסטים בהצהרות על כך ששוק הנטבוקים עשוי להיפגע. הכניסה המסיבית של אייפד, לצד כניסתם לאחרונה של מחשבי לוח מתחרים, אכן עשויה לגרום לקניבליזציה של הנטבוקים - אבל אולי בעתיד. בינתיים, דו"ח שפרסמה בימים האחרונים חברת המחקר NPD מראה, כי רק 13% רכשו אייפד כחלופה למחשב הנייד. השאר (87%) רכשו את מחשב הלוח כ"אביזר נוסף" למוצר קיים ולא כתחליף לנטבוק או אף למחשב נייד רגיל.

ב-NPD מציינים שאמנם חלה האטה במכירות הנטבוקים, אך קשה לקשר אותה באופן בלעדי להופעת האייפד, כיוון שהמגמה החלה עוד לפני חודש אפריל - בו הושק לראשונה האייפד.

סגן נשיא NPD לניתוח נתונים בתעשייה, סטיבן בייקר, מדגיש כי אי אפשר לטעון באופן חד-משמעי לפגיעה במכירות הנטבוקים כתוצאה מהופעת מחשבי הלוח, אך נראה שמדובר בחוויה אחרת לגמרי, שעשויה בסופו של דבר להאפיל על זו הנוצרת משימוש בנטבוק.

לראיה, הוא מביא נתונים מסקר אחר של NPD בו נמצא כי 44% ממשתמשי האייפד מעדיפים לצפות באמצעותו בסרטונים ביו-טיוב, 50% מעדיפים לצפות באמצעותו בסרטים ואילו 38% מעדיפים לקרוא באמצעותו ספרים אלקטרוניים.

"הפעילויות הללו הן בדיוק הפעולות שהנטבוקים לא בנויים כדי לבצע", מציין בייקר ומוסיף שביצוען באמצעות אייפד הרבה יותר נוח מאשר באמצעות נטבוק. עוד נתון שמצטט בייקר הוא כי 20% מבעלי האייפד משתמשים בו במיטה.

האופן בו אנשים משתמשים באייפד גורם לשילוב שלו בחיי היומיום בצורה עמוקה הרבה יותר מהנטבוקים. השינוי בהרגלי השימוש במחשבי הלוח הוא שעשוי להוביל את הכרסום בנתח השוק של הנטבוקים.